VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY… SEZNAMKA SKŘÍTKŮ VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použité zdroje obrázků a zvuků Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. Kresby autorky (labyrinty) http://pixabay.com http://publicdomainvectors.org/cs
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Materiál je určený k seznámení se skřítky z Nového Strašecí. Ti pomáhají zejména nejmenším dětem adaptovat se na nové prostředí - školku. Skřítek Srdíčko pomáhá dětem zvládnout základy slušného chování, skřítek Pořádníček je učí, že každá věc má svoje místo. Šikula si s dětmi zpívá, hraje, cvičí, tvoří,.. Strážníček hlídá, aby se k sobě i ostatním děti chovaly ohleduplně. Taky se s ním děti učí bezpečnostní pravidla různých provozů (doprava, hry…). A skřítek Ticháček bdí nad klidem a odpočíváním. Součástí materiálu jsou pracovní listy - omalovánky a labyrinty se všemi pěti skřítky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č. 3 po dotyku/ kliknutí na skřítka připutuje jeho atribut pod jeho portrét. Na snímcích č. 4 -8 jsou labyrinty, kde děti hledají spojnici mezi skřítkem a atributem. Mohou k tomu využít nástroj prezentace „pero“. Pro kontrolu se stačí dotknout atributu a nejkratší cestou se prokutálí kulička. Pracovní listy (omalovánky, labyrinty) jsou určeny k tisku, při prezentaci se nezobrazují. Jsou to stejné labyrinty jako na snímcích prezentace, děti je mohou řešit zároveň s kamarádem, který hledá cestu u dotykové obrazovky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO TĚLO (BIOLOGICKÁ) Podoblast Jemná motorika, koordinace ruky a oka Dosažené konkretizované výstupy – držet správně tužku/pastelku; vybarvovat; Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.