HODINY - poznej stejný čas, velikost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Advertisements

Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Velikost nářadí.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Vánoční pečení Bc. Barbora Haslová.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
vnímání, pozornost, soustředěnost
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

HODINY - poznej stejný čas, velikost Rozlišení obrazných znaků a symbolů, GRAFICKÉ VYJADŘOVÁNÍ

Poznej stejnou velikost hodin!

Poznej stejnou velikost hodin! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejnou velikost hodin! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejnou velikost hodin! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejnou velikost hodin! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejný čas! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejný čas! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejný čas! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Poznej stejný čas! 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11 12 1 2 3 4 6 9 10 8 7 5 11

Metodický pokyn Integrovaný blok: Vnímání času, velikosti Popis Děti se seznamují s hodinami, porovnávají velikost hodin a správný čas. Očekávání a cíle Porovnávání stejných a rozdílných velikostí, základní orientace na hodinách. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č. 2 – č. 6: Děti na snímcích určují stejnou velikost hodin. Správná odpověď je doprovázena animací zvětšování a zmenšování. Nesprávná odpověď je doprovázena animací houpačka. Snímek č. 7 – č. 10: Děti na snímcích poznávají stejný čas na hodinách. Správná odpověď je doprovázena animací zvětšování a zmenšování. Nesprávná odpověď je doprovázena animací houpačka. Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je znázornit proces vyjádřený na jednotlivých tabulkách. Děti mají za úkol seřadit tabulky ve správném pořadí. Na magnetickou tabulku č. 1 namalujeme obrázek hodin, které ukazují např. 3 hodiny Na magnetickou tabulku č. 2 namalujeme obrázek hodin, které ukazují např. 3 hodiny Na magnetickou tabulku č. 3 namalujeme obrázek hodin, které ukazují jiný čas než dvě předchozí Úkolem dětí je určit, které hodiny ukazují stejný čas Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Chápat elementární časové pojmy Částečně se orientovat v čase Rozumět a používat základní pojmy označující velikost Porovnat a uspořádat předměty dle stanoveného pravidla Orientovat se v číselné řadě od 1-12 Chápat, že číslovka označuje počet Chápat jednoduché souvislosti, nacházet znaky společné a rozdílné Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.