Na návštěvě u včelaře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hody, hody doprovody TRADICE. Ve kterém ročním období jsou Velikonoce. 2 Léto Zima Podzim Jaro.
Advertisements

Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Zvuky hudebních nástrojů
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Včela medonosná.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Hrajeme si na fotografa
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
Orientujeme se v prostoru
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Polytechnika v dětské literatuře
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
S M Ě R Y.
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

Na návštěvě u včelaře

Milé děti, zopakujeme si vše, co jsme viděli u nás v úlu a u pana včelaře.

Nektar v plástvi - med

Včelí červíci - miminka

Včelí královna

Med ve sklenici

Panenský vosk

Včela s pylovým rouskem

Plástev vytvořená včelami - souš

Včely cucají cukr

Včelín

Včelařské rukavice

Včelařský klobouk

Včelařský oblek

Smetáček

Výchytka na včelí královnu

Fix na značení včelí královny

Vidlička na odvíčkování pláství

Medomet na vytáčení medu

Rozpěrák

Kuřák

Vysvětlení pojmů: Včelí královna – jediná samička ve včelstvu, která klade celý život vajíčka Včelí červíci – miminka - červíci se líhnou z vajíčka,včely je krmí, potom udělají víčko, pod kterým červík dozraje ve včelu Nektar v plástvi – med – nektar z květů včely ukládají do pláství, kde dozrává v med Panenský vosk – z voskových šupinek, které se tvoří včelám v zadečku, yytvářejí plástve, které jsou bílé barvy Med ve sklenici – po vytočení včelař stočí med do sklenic Včela s pylovým rouskem – včela sbírá pyl z květů a ukládá si ho na zadní nožičky – vytváří pylové rousky. Potom ho uloží plástvi v úlu Včelín – domeček pro včely, kde jsou umístěny jednotlivé úly Včely cucají cukr – pokud včely najdou zdroj potravy, může to být i kapka cukru, nejen nektar z květů, velmi rychle ho najdou a odnášejí do úlu Plástev vytvořená včelami – souš – včely si samy z vosku, který se jim tvoří v zadečku, vytvoří plástev, které se říká souš. Do ní pak ukládají nektar z květů, vosk, nebo do nich klade včelí královna vajíčka Včelařské rukavice – rukavice, které používá včelař při své práci a které ho chrání před včelím žihadlem Včelařský klobouk – klobouk si včelař nasazuje na hlavu, také ho chrání před včelím žihadlem Včelařský oblek – někteří včelaři používají celý včelařský oblek

Vysvětlení pojmů Rozpěrák – používá včelař při vytahování rámků z úlu Smetáček – používá včelař na smetání včel z rámků Fix na značení včelích královen – včelí královny se označují barevně na hrudníku podle roku vylíhnutí. Barvy bílá, žlutá, červená, zelená a modrá se stále opakují Výchytka na včelí královnu – do této výchytky se včelí královna chytne z úlu a označí se barvou na hrudníku Vidlička na odvíčkování pláství – před medobraním se touto vidličkou odstraní víčka na plástvi – odkryje se zralý med, aby mohl vytéct Medomet – po vložení odvíčkovaných pláství s medem se medomet roztočí a med vyteče odstředivou silou z pláství ven Kuřák – v kuřáku se vytváří dým, který zažene včely do úlu a neobtěžuje včelaře

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a svět Integrovaný blok: Příroda kolem nás Téma: U včelaře Konkretizované výstupy: určit, co je na obrázku – naučit se pojmenovat obrázky

METODICKÝ POSTUP Obrazový materiál navazuje na exkurzi u včelaře Vyučující přečte dětem nadpis a děti kliknutím na obrázek určují správný. Pokud není určení správné, obrázek odletí.

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Fotografie – archiv autorky www.pixabay.com: - http://pixabay.com/cs/v%C4%8Dela-med-zv%C3%AD%C5%99e-hmyz-%C5%BElut%C3%A1-nektar-469560/ http://pixabay.com/cs/v%C4%8Dela%C5%99-podregistr-kontrola-682943/

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí