BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Advertisements

Princeznička na bále tvoření s těstovinami.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Poznávání zvuků kolem nás
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka

NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

SEDĚLA NA , ČERVENÝ SAMOU . PŘIŠLI K NÍ , :„MY TĚ ZNÁME, MY TI TY SPOČÍTÁME.“

KDO SEDĚL NA LÍSTEČKU?

KDO JÍ POČÍTAL TEČKY?

Beruška Pročpak nosíš na triku sedm černých puntíku? Chci,aby se broučci čilí v počítání procvičili. Proto pro ně, milá Madlo, mám broučičí počítadlo.

Jak se jmenuje holčička z říkanky? Co se s jejím jménem rýmuje? Madla

Použité zdroje obrázků, textů Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. http://pixabay.com text „Beruška“(snímek č.6) - FISCHER, Václav. Se sluníčkem u vody. Liberec: Severografia, n. p., 1978.

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (počítadla) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup V říkankách je častý motiv „broučci (berušky) a počítání“. Tento materiál obsahuje úryvky dvou známých říkanek po počítání s broučky. Na prvním snímku je připravené obrázkové čtení první básničky, navazují dva snímky s interaktivními úkoly pro děti. Na snímku s úryvkem druhé básničky je interaktivní počítadlo s 10 kuličkami k procvičení počtů od 1 do 10. Pokud jsou ve školce počítadla, mohou je děti požívat k procvičení počtů souběžně s počítadlem na snímku č.7. U posledního snímku děti hledají rýmy ke jménu „Madla“. Samozřejmě si mohou zopakovat básničky a hledat rýmy k dalším slovům dle vlastního výběru. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.3 je bez animací Na snímcích č.4 a 5 po dotyku správná odpověď problikne, špatné odpovědi se zahýbou a zesvětlají. Na snímcích č.6 a 7 se po dotyku hýbou jednotlivé kuličky počítadla na předem určené místo (na druhém konci drátu). Na snímku č.8 se objeví jméno holčičky po dotyku/kliknutí na obrázek holčičky. Předměty, které se s ní rýmují (čerpadla, počítadla, pádla, zavazadla, letadla a umyvadla) probliknou. Ty, které se se jménem Madla nerýmují (boty, kostky, kola), se po dotyku/kliknutí zakývají a zmizí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – orientovat se v číselné řadě; chápat číslo jako počet prvků; chápat jednoduché souvislosti; nacházet znaky společné či rozdílné; zobecňovat ,řešit jednoduché rébusy. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.