Množství, symbol 0 - 6 Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Vánoční pečení Bc. Barbora Haslová.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
vnímání, pozornost, soustředěnost
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Cesta vánočního stromečku
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Množství, symbol 0 - 6 Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka

5 Z rozpůleného jablka přesuň na talíř tolik jadérek, kolik Ti ukazuje číslice v zeleném kroužku. Na dalších obrázcích pokračuj stejným způsobem.

3

Z rozpůleného jablka přesuň na talíř tolik jadérek, kolik Ti ukazuje číslice v zeleném kroužku. Na dalších obrázcích pokračuj stejným způsobem.

4

2

1

6

Použité odkazy Obrázky: NEUVEDEN, Autor. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 28.2.2015]. Dostupný na WWW: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Apple_slice.jpg NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit. 1.5.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/deska-porcel%C3%A1n- n%C3%A1dob%C3%AD-b%C3%ADl%C3%A1-161124/ vlastní

Metodický pokyn Integrovaný blok: Příroda kolem nás Popis Na každém ze snímků 2 - 8 je znázorněna půlka jablka, 6 jadérek, talíř a číslice v zeleném kroužku. Děti budou na talíř buď prstem nebo perem přetahovat počet jadérek shodný s číslicí v kroužku. Očekávání a cíle Materiál slouží k prověření znalostí dětí v rozmezí číslic 0 - 6. Děti si zároveň procvičí jemnou motoriku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na jednotlivých obrázcích budou děti klikat na stanovený počet jadérek. Ty se v případě odpovídajícího množství přesunou na talíř. Pokud dítě klikne na odlišný počet jadérek, než určuje číslice, jadérka se přeškrtnou. Obrázek č. 2 obsahuje poznámku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je přiřadit počet jadérek shodný se symbolem číslice. Do kufříku vytvoříme složku s obrázky 7 obrázků rozpůleného jablka s číslicemi 0 – 6, 6 jednotlivých obrázků jadérek, 7 kontrolních obrázků. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme obrázek rozpůleného jablka se symbolem číslice (dítě si je bude po splnění úkolu a kontrole měnit). Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme 6 jednotlivých obrázků jadérek. Na magnetickou tabulku č. 3 připevníme kontrolní obrázky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Získání nových poznatků souvisejících s plodem jablko Organizace poznávacího výletu do ovocné školky. Zakoupení ovocného stromu jabloň. Společné zasazení stromu s dětmi na zahradě mateřské školy. Následná péče. Pozorování vývoje stromu a jeho změn v jednotlivých ročních obdobích. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.