Množství, symbol 0 - 6 Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka
5 Z rozpůleného jablka přesuň na talíř tolik jadérek, kolik Ti ukazuje číslice v zeleném kroužku. Na dalších obrázcích pokračuj stejným způsobem.
3
Z rozpůleného jablka přesuň na talíř tolik jadérek, kolik Ti ukazuje číslice v zeleném kroužku. Na dalších obrázcích pokračuj stejným způsobem.
4
2
1
6
Použité odkazy Obrázky: NEUVEDEN, Autor. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 28.2.2015]. Dostupný na WWW: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Apple_slice.jpg NEUVEDEN, Autor. pixabay.com [online]. [cit. 1.5.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/deska-porcel%C3%A1n- n%C3%A1dob%C3%AD-b%C3%ADl%C3%A1-161124/ vlastní
Metodický pokyn Integrovaný blok: Příroda kolem nás Popis Na každém ze snímků 2 - 8 je znázorněna půlka jablka, 6 jadérek, talíř a číslice v zeleném kroužku. Děti budou na talíř buď prstem nebo perem přetahovat počet jadérek shodný s číslicí v kroužku. Očekávání a cíle Materiál slouží k prověření znalostí dětí v rozmezí číslic 0 - 6. Děti si zároveň procvičí jemnou motoriku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na jednotlivých obrázcích budou děti klikat na stanovený počet jadérek. Ty se v případě odpovídajícího množství přesunou na talíř. Pokud dítě klikne na odlišný počet jadérek, než určuje číslice, jadérka se přeškrtnou. Obrázek č. 2 obsahuje poznámku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je přiřadit počet jadérek shodný se symbolem číslice. Do kufříku vytvoříme složku s obrázky 7 obrázků rozpůleného jablka s číslicemi 0 – 6, 6 jednotlivých obrázků jadérek, 7 kontrolních obrázků. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme obrázek rozpůleného jablka se symbolem číslice (dítě si je bude po splnění úkolu a kontrole měnit). Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme 6 jednotlivých obrázků jadérek. Na magnetickou tabulku č. 3 připevníme kontrolní obrázky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Získání nových poznatků souvisejících s plodem jablko Organizace poznávacího výletu do ovocné školky. Zakoupení ovocného stromu jabloň. Společné zasazení stromu s dětmi na zahradě mateřské školy. Následná péče. Pozorování vývoje stromu a jeho změn v jednotlivých ročních obdobích. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.