Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Co se ztratilo a co to způsobí ?
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
vnímání, pozornost, soustředěnost
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
S M Ě R Y.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE

2 PRVNÍ Které auto jede první?

3 POSLEDNÍ Které auto jede poslední?

4 Jakou barvu má první vagonek?

5 Jakou barvu má poslední vagonek?

6 Pojede vlak doprava nebo doleva?

Označ dopravní prostředky, které se pohybují směrem doprava. 7 ? ?

Označ dopravní prostředky, které se pohybují směrem doleva. 8 ? ?

9 Kam které letadlo letí – nahoru, dolu…?

Označ dopravní prostředky, které se umí pohybovat nahoru - dolu. 10 ? ?

Použitý zdroj obrázků

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (obrázky dopravních prostředků). PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.12

Metodický postup Jednotlivé snímky jsou zaměřeny prostorovou orientaci – první, poslední, pravolevá orientace, nahoru a dolů. Očekávání a cíle Dítě se dokáže orientovat v prostoru a dokáže pojmenovat předměty, kde se přesně nachází. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.13

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek 2-3 : při špatné odpovědi se obrázek zakývá, při správné odpovědi se obrázek zatočí + se zobrazí text PRVNÍ či POSLEDNÍ. Snímek 3-4 : při dotyku na kolečko správné barvy se ozve potlesk; kolečko nesprávné barvy po dotyku zesvětlá. Snímek 5 : po kliknutí na žluté kolo vlak odjede. Snímek 6-8,10 : při špatné odpovědi se obrázek zakývá, při správné odpovědi se obrázek zatočí. Po kliknutí na otazník se odhalí správné obrázky. (Při prezentaci mohou děti využít nástroj „pero“, kterým označí správné odpovědi. Po dotyku na otazník špatné odpovědi zmizí a děti si tak ověří svůj výběr.) Snímek 9 : po kliknutí letadlo odletí a přiletí zpět. Poté odpovědět na otázku. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.14

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Obrázky dopravních prostředků rozstříhat na puzzle a poté obrázek opět složit. Na obrázku může být více dopravních prostředků – po složení můžou děti odpovídat, který obrázek je nahoře, dole (prostorová orientace). PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.15

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti – časoprostorová orientace Dosažené konkretizované výstupy – rozlišovat a používat základní prostorové pojmy (vpravo, vlevo, nahoře, dole, před, ze, nízko, vysoko…); orientovat se v řadě (první, poslední); PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy