Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ
Použité odkazy Obrazce z PowerPointu
Metodický pokyn Integrovaný blok: vnímání Popis Děti se seznámí se základními geometrickými tvary a naučí se tyto tvary rozlišovat. Očekávání a cíle Děti si procvičí rozpoznávat odlišnosti v detailech. Zaregistrují změnu ve svém okolí, všimnout si a rozpoznat, co se změnilo. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.6
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.7
Práce s interaktivním výukovým materiálem V tomto materiálu se děti učí zaregistrovat změny ve svém okolí, všimnou si a rozpoznají, co se změnilo. Na snímku č. 1, 2, 3 děti hledají, co na pravém obrázku chybí. Pokud děti kliknou na nesprávný obrázek, geometrický tvar se „zhoupne“ zleva doprava a tím upozorní na nesprávný výběr (animace houpačka) Pokud dítě klikne na správný geometrický tvar – tvar se objeví (animace přilétnutí) PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je seznámení s geometrickými tvary. Na magnetickou tabulku č. 1 dáme dětem k dispozici geometrické tvary, které jsou na snímcích 1, 2, 3. Na magnetickou tabulku č. 2 děti mají k dispozici fixy a nápodobou se učí kreslit geometrické tvary. Na magnetickou tabulku č. 3 připevňují děti geometrické tvary, které si předem samy vystřihly. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9
Prvky polytechnické výchovy Děti si procvičí rozpoznávat odlišnosti v detailech. Zaregistrují změnu ve svém okolí, všimnou si a rozpoznají, co se změnilo. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.10
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.11 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy