Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE
Čtyři roční období
Jaro na statku
Znáš je?
Víš, co dělá farmář na jaře? Klikni na postavičku a popiš jeho práci.
Budeme si hrát na farmáře PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 7
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a svět Podoblast: Poznatky, sociální informovanost Integrovaný blok: Roční období Téma: Jaro na statku Konkretizované výstupy: Dítě projevuje zájem o nové věci, seznamuje se s povoláními Cíl: seznámit dítě s povoláním farmáře, jeho prací, se zvířátky na farmě PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 8
METODICKÝ POSTUP 1. Nejdříve si s dětmi zopakujeme jednotlivá roční období. 2. Následují aktivity na téma Jaro na farmě – děti poznávají zvířátka, jejich mláďátka, pojmenovávají je. 3. Snímek č. 6 slouží k popisu práce farmáře. Děti kliknou na postavičku a objeví se obrázek s činností farmáře na jaře. 4. Na práci s prezentací může navázat praktická činnost – setí obilí do květináče. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Pomůcky pro sázení obilí do květináče – hlína, květináč, semena obilí, podložka PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 10
Zdroje PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Volné zdroje: selata-d%C4%9Bti /
Zdroje PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: LOUNY, M. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AKTRON. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. 13 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy