ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
NEJZNÁMĚJŠÍ ŽÁBY ČECH ROSNIČKA SKOKANI ROPUCHA
ŽABÍ ŽIVOTNÍ CYKLUS
A TAKHLE TO VYPADÁ VE SKUTEČNOSTI…
DOKRESLI POHYBY…
Použité zdroje obrázků Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky, tužka) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Materiál pomůže dětem seznámit se s životním prostředím žabek, které se u nás vyskytují, pokud je voda dostatečně čistá. Na snímku č. 3 jsou fotky několika českých žab; na snímku č. 4 je interaktivní životní cyklus žab s animovanými obrázky. Na snímku č.5 jsou jednotlivá stádia na fotkách. (páření žab, žába s vajíčky, různá stádia vajíček a pulců, mladá žabka) Snímek č. 6 je podklad pro grafomotorické cvičení. Děti na dotykové obrazovce pokračují v započatých liniích. Totéž děti mohou kreslit pastelkou na pracovní list (snímek č. 8). Snímky č. 7 a 9. jsou omalovánky. Očekávání a cíle Děti prohloubí svoje znalosti o žabkách. Uvědomí si, jakou cenu má čistá voda. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č.3 - Po dotyku na jednotlivé žáby s o objeví popisy. Snímek č.4 – po prvním dotyku (kamkoliv) se objeví žabka v tůňce; Když se jí dotknu, objeví se další stadium – vajíčka; po dotyku na vajíčka se objeví další stadium – pulec se žábrami; obdobně pokračuji až k dospělé žábě. Ostatní snímky jsou bez animací. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – DÍTĚ A SVĚT (ENVIROTNMENTÁLNÍ) Vzdělávací podoblast – Vztah k životnímu prostředí Dosažené konkretizované výstupy – chránit vodu a vodní zdroje, znát hodnotu čisté vody. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.