Vnímání, poznávací schopnosti MOTÝL Vnímání, poznávací schopnosti
Použité odkazy Motýl, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com/cs/mot%C3%BDl- mal%C3%BD-fox-barva-mot%C3%BDli-409186/ [online]. [cit. 6.4.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com
Metodický pokyn Integrovaný blok: co je největší? Popis Materiál je zaměřen na porovnávání velikostí, na pracovním listu je 6 motýlů, z nichž je jeden větší než ostatní, děti ho mají určit Očekávání a cíle Děti rozvíjí postřeh, pozornost a upevňují pojmy menší, větší, stejný, největší Cílem je rozpoznání velikosti objektů Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na pracovním listu se dětem objeví 6 obrázků motýlů, 5 je stejné velikosti a jen jeden je větší než ostatní motýli Dítě má za úkol najít největšího motýla a kliknout na něj – při správné odpovědi motýl odletí Dále mohou děti spočítat, kolik je motýlů celkem, kolik zůstane, když jeden motýl odletí, počet motýlů stejné velikosti – procvičovat pojmy menší, větší, stejný, největší Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je rozpoznání velikosti objektů-motýlů, počítání do 6, procvičování pojmů větší, menší, stejný Děti mají na kartičkách stejného motýla, ale v různých velikostech - dle velikosti je řadí na magnetickou tabulku, počítají, kolik motýlů na tabulce je, hledají největšího, nejmenšího motýla Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy rozumět základním pojmům označujících velikost a používat je umět porovnávat - co je větší, menší, stejné, největší rozvíjet postřeh při hledání největšího objektu Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.