Talíř a příbory Pravo-levo
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Maminka na stůl položila talíř, ale příbor musíš připravit ty. Určitě budeš potřebovat vidličku. Patří doleva nebo doprava?
A co nůž? Patří vlevo, vedle vidličky nebo vpravo?
A co kdyby maminka uvařila polévku, kam si připravíš lžíci?
A kam patří lžička na zákusek nebo zmrzlinu A kam patří lžička na zákusek nebo zmrzlinu? Vpravo, vlevo nebo snad nad talíř? Výborně, je prostřeno…
Použité zdroje obrázků Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (dětské nebo normální nádobí a příbory) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Metodický postup Děti postupně umísťují příbory na správné místo. Zároveň s prezentací si mohou chystat příbory z dětské kuchyňky a navázat hrou „na restauraci“. Očekávání a cíle Děti procvičí znalosti sebeobsluhy při stolování Práce s interaktivním výukovým materiálem Na každém snímku jsou kulatá tlačítka. Z nich děti vybírají správné umístění pro příbory. Pokud se dotknou špatného kolečka, zesvětlá. Při dotyku na správné se na dané místo přesune příbor. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – DÍTĚ A JEHO TĚLO (BIOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast - SEBEOBSLUHA Dosažené konkretizované výstupy – používat příbor Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.