Ticháček s nimi hledá cestičky… Labyrinty a červíčci Ticháček s nimi hledá cestičky…
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pomoz červíkovi najít nejkratší cestu k jablíčku.
Výborně! A teď - kudy nejrychleji do postýlky? Víš, co si cestou schoval do spižírniček?
Kdo si odpočine na květině, bude to motýl, beruška, komár nebo včela?
Která housenka se prokouše na druhou stranu listu. Která má pokojíček Která housenka se prokouše na druhou stranu listu? Která má pokojíček? Která si ho musí vykousat? A co ta poslední?
Která žížala má nejvíc zásobárniček Která žížala má nejvíc zásobárniček? Která má tu největší a která ji má nejblíž ke vchodu?
Která žížala bude spát v postýlce na polštářku Která žížala bude spát v postýlce na polštářku? Která má nejkratší chodbičku a která nejdelší?
Mraveneček našel něco dobrého k snědku Mraveneček našel něco dobrého k snědku. Pomůžeš mu najít správnou cestičku do spižírny?
Použité zdroje obrázků Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. Vlastní kresby autorky http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Materiál je soubor labyrintů. Při jejich řešení děti procvičí znalosti barev, základní počty a pojmy označující velikost, délku, vzdálenost… Na snímcích jsou otázky, na které děti hledají odpovědi. Na šesti pracovních listech jsou stejné labyrinty jako na snímcích. Děti je mohou řešit po prezentaci nebo mohou řešit labyrint společně s kamarádem, který hledá cestu na dotykové obrazovce. K tomu lze využít nástroj prezentace PowerPointu „pero“. Nakonec si děti pracovní listy vybarví. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na 1. a 2. snímku se červík po dotyku zmenší s proběhne nejkratší cestou k cíli. Na snímku 3. a 4. snímku se zvířátka po dotyku změní v kuličku, prokutálí se svojí cestičkou a nakonec se zase kulička změní v hmyz. Na 5. – 7. snímku se animace pohybu žížal/kuliček spustí dotykem na barevné šipky. Pracovní listy jsou určené k tisku, při prezentaci se nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Podoblast: Poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – rozumět a používat základní pojmy označující velikost, vzdálenost; chápat číslo jako počet prvků; posoudit početnost dvou souborů; chápat jednoduché souvislosti; řešit jednoduché labyrinty. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.