KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Advertisements

Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Hrajeme si na fotografa
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE ČÍM JE TVŮJ Tatínek, tvoje maminka?

POVOLÁNÍ

CO KDO POTŘEBUJE

CO DĚLÁ KOMINÍK? Co potřebuje k práci?

Postavíme si komín… Který je nejvyšší?

A který je nejnižší?

Pracovní list Komín

JSI ŠIKULKA

Použité zdroje obrázků http://pixabay.com Vlastní tvorba

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Prezentace „Komíny, kominík a další profese“ v PowerPointu Barevné kostky, bubínek - děti přidávají tolik kostek, kolikrát učitelka bouchne do bubínku (může určovat i barvy) Pracovní list (vytištěný snímek č. 7 – barevný nebo č. 14 – černobílý)) Didaktický kufřík KUMUČ (pastelky, nůžky, bubínek) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup V prezentaci se děti seznámí s různými profesemi a nářadím, které řemeslníci potřebují. S kominíkem děti staví komín dle vzoru. Navazuje hra s kostkami, kdy děti stavějí komíny dle různého zadání – co nejvyšší; z určité barvy; z tolika kostek, kolikrát učitelka klepne do bubínku, dle vlastní fantazie. Pracovní list si děti mohou vybarvit a vystříhat jednotlivé obdélníky, s těmi mohou tvořit stejný komín jako v prezentaci. Očekávání a cíle Seznámit děti s různými druhy povolání, s pomůckami pro práci; Procvičení pojmů nízký – vysoký; Rozvoj pozornosti (stavění komínu dle instrukcí učitelky, dle bubínku…); Skládání podle velikosti + procvičení barev Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem 2. snímek : seznámit s různými druhy povolání – po dotyku se řemeslník otočí 3. snímek: co kdo potřebuje k povolání – bez animací 4. snímek : kominík, kdy nám přináší štěstí? – nářadí, které nepotřebuje, po dotyku zesvětlá 5. ,6. snímek : správná odpověď se po dotyku zvětší, špatné zesvětlají 7. snímek: vzor pro stavbu komína (bez animací, lze vytisknout jako pracovní list) 8. -13. snímek: stavba komína dle předchozího vzoru – správná odpověď pošle prezentaci na další snímek, špatná po dotyku zesvětlá. 14. snímek - pracovní list, při prezentaci se nezobrazuje Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy VZDĚLÁVACÍ OBLAST DÍTĚ A TEN DRUHÝ VZDĚLÁVACÍ PODOBLAST SOCIABILITA Dosažené konkretizované výstupy: Vážit si lidské činnosti Každá práce je důležitá, žádná práce není podřadná Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.