Princeznička na bále tvoření s těstovinami
NA BÁLE POZTRÁCELA . JEJÍ TÁTA, MOCNÝ , SI ZAVOLAL. „HONZÍKU, MÁŠ NAMÁLE, PŘINES NÁM TY !“
BĚŽEL ZA , NAKOPAL TAM . VYSYPAL JE PŘED . „NESU VÁM TY .“ VĚTŠÍ UŽ TAM NEMĚLI, SNĚDLI JE UŽ V NEDĚLI.
Inspirace na tvoření s těstovinami 1. Vánoční ozdoby 2. korálky 3. drak 4. zápichy http://scribbler.cz/jidlo-vareni-recepty/vanocni-ozdoby-z-testovin/ http://rafa.cz/img/cms/t%C4%9Bstoviny%20a%20temperov%C3%A9%20barvy2.jpg http://svc-lipnik.rajce.idnes.cz/Tvoreni_z_testovin/#IMG_5164.jpg http://preborovskaduha.rajce.idnes.cz/Knihovna-_Tvoreni_z_testovin_21.2.2011/#100_4116.jpg
Dokresli princeznu a krále – nosy, koruny, šperky (korále)…
Použité zdroje obrázků a textů http://pixabay.com Text „První pohádka“ (snímek č.2 a č.3) – HRUBÍN, František. Dvakrát sedm pohádek. Praha: Albatros nakladatelství, a.s., 2007, ISBN 978-80-00-01879- 9.
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Počítač připojený k internetu Didaktický kufřík - KUMUČ (těstoviny, provázek, nůžky, barvy, lepidlo, tavná pistole,…) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Materiál je vyroben jako úvod pro tvoření s těstovinami. Na prvních dvou snímcích si děti zopakují známou rýmovanou pohádku od Františka Hrubína pomocí obrázkového čtení. Na dalším snímku jsou 4 odkazy na inspirativní obrázky na internetu. Ty mohou děti využít při vlastním tvoření. Pracovní list je určený k tisku – děti dokreslí obličeje princezny a krále, vybarví je. Dokreslovat mohou i při prezentaci „perem“ – nástroj prezentace. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímky s básničkou a pracovní list jsou bez animací Na snímku s inspiracemi jsou aktivní 4 dlaždice. Po dotyku se otevře okno s příslušným obrázkem na internetu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - tvořivost, vynalézavost, fantazie Dosažené konkretizované výstupy – experimentovat s výtvarně netradičními materiály Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.