Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Advertisements

Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
vnímání, pozornost, soustředěnost
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

Doprava ROZMĚRY

Který obrázek je největší?

Který obrázek je nejmenší?

Který dopravní prostředek je nejmenší ve skutečnosti?

Ano, nejmenší je motorka… a co je druhý nejmenší dopravní prostředek? ?

Správně, ještěrka (vysokozdvižný vozík). A který prostředek je na řadě teď? ?

Samozřejmě, auto. A co je jen o kousek větší? ?

Ano, je to mikrobus. Který dopravní prostředek ze zbývajících tří je nejmenší?

A poslední otázka – co je větší, kamion nebo zaoceánská loď?

Loď je větší, na jedné z mnoha palub bez problému zaparkuje několik kamionů.

Označ dopravní prostředky, které mají alespoň čtyři kola. 11 ? ?

12 Kolik má vláček vagonků?

13 Které plavidlo je nejdelší? Kdo je nejhlouběji? Které plavidlo může i do vany? Které plavidlo pohání vítr? Které plavidlo využívá armáda? Které plavidlo je nejstarší?

14 Kdo létá nejrychleji? Kdo létá tiše? Kdo přepraví nejvíce pasažérů? Kdo je nejtěžší? A kdo nejlehčí?

Použitý zdroj obrázků

Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík – KUMUČ (kostičky od nejmenší po největší, pastelky, čisté papíry). PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.16

Metodický postup Obrázky dopravních prostředků – seřazování obrázků dle velikosti, počty. Očekávání a cíle Rozpozna,t co je malé či velké. Seřadit předměty od největšího po nejmenší a naopak. Opakování počtů. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.17

Práce s interaktivním výukovým materiálem Jednotlivé snímky jsou zaměřeny na hledání největších a nejmenších obrázků či dopravních prostředků. Poslední dva snímky jsou zaměřeny na počty. Na všechny obrázky se vždy musí kliknout, aby animace fungovala správně. Snímek 2-4 : na snímku má zůstat pouze jeden obrázek dle zadání, který se po kliknutí zvětší, všechny ostatní po kliknutí zmizí. Snímek 5-10 : při špatné odpovědi obrázek zmizí, při správné odpovědi Vás to přepne na dalším snímek. Snímek 11 : při špatné odpovědi se obrázek zakývá, při správné odpovědi se obrázek zatočí. Po kliknutí na otazník se odhalí správné obrázky. (Při prezentaci mohou děti využít nástroj „pero“, kterým označí správné odpovědi. Po dotyku na otazník špatné odpovědi zmizí a děti si tak ověří svůj výběr.) Snímek 12 : špatné číslo po dotyku zesvětlá, správné problikne a ozve se aplaus PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.18

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je přiřadit správný obrázek k dané otázce – rozlišujeme barvami. Pracovní list 1 (snímek č.13) : každá otázka na pracovním listu je jinou barvou – k otázce vždy zakroužkujeme jeden obrázek. Poté z papíru vyrobíme parník. Pracovní list 2 (snímek č.14) : stejný postup jako u předešlého pracovního listu. Kostičky využijeme k seřazování od nejmenší kostičky k největší či naopak. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.19

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - Základní matematické číselné a početní pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – rozumět a používat základní pojmy označující velikost (největší, nejmenší,…); porovnat a uspořádat prvky podle velikosti (od nejmenšího k největšímu); chápat číslovku jako počet prvků;… PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.20

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.21 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy