Ekonomická rada farnosti Kodex církevního práva (kán. 537): „V každé farnosti je ekonomická rada, která se řídí obecným právem a normami stanovenými diecézním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zásady vztahů orgánů Jihomoravského kraje k řízení neškolských příspěvkových organizací Pracovně právní oblast, oblast odměňování, organizační záležitosti.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Čerpání finančních prostředků z PRV PRV v období operace Pozemkové úpravy – 3,5 mld. Kč - kontinuální příjem žádostí 1 výzva příjem žádostí.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.
Pracovní právo. Pohovor
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Pracovní smlouva Vypracoval: Lukáš Karlík.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_08.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Základní charakteristika společnosti - Společnost, za jejíž dluhy ručí společníci společně a nerozdílně do výše, v níž nesplnili vkladové povinnosti podle.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Naplněnost Centrálního registru administrativních budov (CRAB) ÚŘAD PRO ZASTUPOVÁNÍ STÁTU VE VĚCECH MAJETKOVÝCH.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Střední průmyslová škola a Střední odborná škola gastronomie a služeb, Most, příspěvková organizace DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Pojem přeměna obchodní společnosti
Místní rozpočtové jednotky
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Jednoduché účetnictví
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Téma 2 Odměňování Mzdy a platy v odměňování zaměstnanců.
Účetnictví – význam informací
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Pracovnělékařské služby
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Správa sociálního zabezpečení
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Právo sociálního zabezpečení
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Zdroje financování majetku - PASIVA
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti  
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obsah veřejných rozpočtů III
DOBROVOLNÉ SVAZKY OBCÍ
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2018 Ing. Michaela.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Zákon o sociálním podniku Mgr. Martina Štěpánková, MPA Úřad vlády ČR
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
SPRÁVNÍ PRÁVO.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Transkript prezentace:

Ekonomická rada farnosti Kodex církevního práva (kán. 537): „V každé farnosti je ekonomická rada, která se řídí obecným právem a normami stanovenými diecézním biskupem a v níž křesťané, zvoleni podle týchž norem, pomáhají faráři ve správě majetku farnosti, při zachování ustanovení kán. 532.“

Kán. 532 CIC: „Ve všech právních věcech jedná farář jménem farnosti, podle ustanovení práva; dbá, aby farní majetek byl spravován podle ustanovení kán – 1288.“

Po projednání s kněžskou radou Plzeňské diecéze Mons. František Radkovský, biskup plzeňský, dne rozhodl: každá římskokatolická farnost plzeňské diecéze s platností od si zřídí ve smyslu kánonu 537 Kodexu církevního práva a za podmínek specifikovaných ve stanovách EKONOMICKOU RADU

I.Základní ustanovení Ekonomická rada farnosti (ERF) je pomocný a poradní orgán faráře, který se podílí na hospodaření s majetkem farnosti s péčí dobrého hospodáře.

II. Úkoly ERF Úkolem ERF je účast na spolehlivé, šetrné, obezřetné a starostlivé správě církevního majetku farnosti, pokud správou nebude biskupem pověřen jiný orgán; péče o zdroje příjmů, starost o zajištění potřeb místní farnosti a plnění všech úkolů spojených s účastí na správě majetku církve.

1. Zdroje příjmů, potřeby farnosti a kontrola realizace ERF se stará o zdroje příjmů, kterými zejména jsou: a) sbírky při bohoslužbách i mimo ně, b) sponzorské dary právnických a fyzických osob, c) pronájem, d) podnikání, e) příspěvky obecních a městských úřadů, f) dary ze zahraničí, g) příspěvky diecéze, h) státní příspěvek, i) prodej, j) dědictví, k) a jiné.

ERF dbá o to, aby účelové dary nebyly použity na jiné účely; nebyl-li dar výslovně určen, lze jej použít k úhradě místních potřeb.

ERF posuzuje nutnost a opodstatněnost výdajů na potřeby farnosti, kterými zejména jsou: a) zabezpečení běžné pastorační činnosti farního obvodu b) údržba kostelů v obvodu farnosti, c) plánování, zřizování a údržba objektů pro kněze, služebních bytů a budov, vybavení služebních místností, d) pojištění budov, e) obstarávání a údržba vnitřního zařízení kostelů a zajištění běžných potřeb pro bohoslužby a jejich důstojné uspořádání, f) odměňování zaměstnanců farnosti, g) prostředky pro rozvoj pastorační činnosti

ERF kontroluje: a) vedení a běžné doplňování inventárního seznamu movitých věcí, b) zpracování inventarizace dle směrnic biskupství, c) hospodaření s financemi, d) realizaci schváleného finančního rozpočtu, e) provádění diecézí vyhlášených sbírek, včasné odeslání jejich výtěžku a příspěvků do svépomocného fondu.

ERF má právo: a) mít zevrubný přehled o movitém a nemovitém majetku příslušného farního obvodu, b) mít přehled o hospodaření s majetkem farnosti, c) mít přehled o finanční situaci farnosti, d) nahlížet do deníků a běžných účtů, e) znát výsledky hospodaření podle pololetních a ročních účetních výkazů.

IV. Složení ekonomické rady farnosti ERF tvoří: 1.předseda - farář, 2.členové: a/ jeden člen pastorační rady (PR), kterého PR zvolí ze svých členů, b/ 2-4 členové jmenovaní farářem podle jeho osobního uvážení, kteří mají zkušenosti v oblasti ekonomie a práva a jsou zcela bezúhonní.

Členové ERF jsou povinni pomáhat při správě církevního majetku pečlivě, svědomitě a obezřetně.

Členové ERF mají povinnost mlčenlivosti, kromě záležitostí, které většina odsouhlasí jako zveřejnitelné. Tento závazek zůstává v platnosti i po skončení členství v ERF.

Nesouhlasí-li předseda s názorem většiny, není názor většiny pro předsedu závazný. ERF má právo v závažných rozporech informovat okrskového vikáře, který věc vyřeší, a nedojde-li k dohodě rozhodne záležitost ordinář.

§ 30 1.předsedovi ERF zaniká členství ztrátou církevního úřadu resp. ztrátou pověření a smrtí, 2. při uprázdnění úřadu faráře mandát ostatních členů ERF trvá, 3. nový farář svolá ERF nejpozději do jednoho měsíce od nástupu služby, 4. nový farář má právo kdykoliv rozhodnout o trvání mandátu jednotlivých členů stávající ERF.

1. Členům ERF zaniká členství odvoláním ze strany faráře nebo rezignací. 2. Rezignace na členství v ERF se podává písemně předsedovi ERF. 3. Farář může odvolat členy ERF z těchto důvodů: a) když způsob jejich jednání přináší hospodaření s církevním majetkem škodu nebo vnáší do církevního společenství zmatek, b) při ztrátě dobré pověsti u řádných a vážených farníků, c) při neomluvené účasti na třech po sobě jdoucích zasedáních, d) na základě § 30, č.4 těchto stanov.

X. Vztah mezi Ekonomickou radou farnosti a Pastorační radou 1. ERF a PR mají na základě Kodexu církevního práva a platných stanov schválených diecézním biskupem svoje vlastní úkoly. V zájmu farnosti je bezpodmínečně nutné, aby oba orgány dobře spolupracovaly. 2. za dobrou spolupráci obou orgánů zodpovídá (především) člen PR zvolený do ER

Před významným rozhodnutím ERF se má včas informovat a vyslechnout FR. K žádostem o finanční příspěvky diecéze nebo státní příspěvek připojí předseda ERF k usnesení ERF i vyjádření FR.

Právo kontrolovat činnost ERF má diecézní biskup, generální vikář, ekonom diecéze, příslušný okrskový vikář a vizitátor farnosti.