Vlastní hodnocení školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Pedagogická rada
Gymnázium, Český Krumlov, Chvalšinská 112
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
SEBEHODNOCENÍ jako nástroj k trvalému rozvoji organizace Kořenov, 10
Taneční a pohybová výchova
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Vlastní hodnocení školy na Cyrilometodějském gymnáziu v Prostějově za školní rok 2006/07.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Plán vzdělávacích aktivit
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Model intenzivní podpory
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Vlastní hodnocení školy Olomouc 14.října 2009 Vlastní hodnocení školy Cyrilometodějské gymnázium v Prostějově školní rok 2008/09

Materiály, které jsou k dispozici: Olomouc 14.října 2009 Krátký úvod Materiály, které jsou k dispozici: Zpráva o vlastním hodnocení školy za školní rok 2008/09 Ročenka školy za školní rok 2008/09 Učebnice SOR

Krátce o Cyrilometodějském gymnáziu Postup vlastního hodnocení školy Obsah příspěvku Krátce o Cyrilometodějském gymnáziu Postup vlastního hodnocení školy Požadavky kladené na vlastní hodnocení Sběr a vyhodnocování dat Zpráva o provedeném hodnocení Struktura zápisu o hodnocení dílčí oblasti Problémy vlastního hodnocení

Při škole pracuje školní klub, SVČ, ICM CMG - představení Církevní osmileté všeobecně zaměřené gymnázium, 8 tříd, 240 žáků, 28 pedagogů Při škole pracuje školní klub, SVČ, ICM Důraz na osobnostní rozvoj studentů a výuku jazyků (motto:“Nesnažte se být dokonalí, nechtějte být dokonce ani dobří. Usilujte jen o to, být dnes alespoň o trochu lepší, než jste byli včera“) Zkušenosti s vlastním hodnocením školy

Stanovení záměru vlastního hodnocení, stanovení komu hodnocení určeno Postup vlastního hodnocení na CMG Stanovení záměru vlastního hodnocení, stanovení komu hodnocení určeno Paradox: hodnotíme co bylo, abychom stanovili, co bude. Vlastní hodnocení je zaměřeno na budoucnost Příprava a) stanovení předmětu vlastního hodnocení b) stanovení klíčových otázek c) stanovení hodnotících nástrojů, postupů, termínů aj.

Proces vlastního hodnocení Sběr dat Zpracování dat Postup vlastního hodnocení na CMG Proces vlastního hodnocení Sběr dat Zpracování dat Zpráva o vlastním hodnocení Zodpovězení klíčových otázek Opatření vyplývající z vlastního hodnocení Využití zprávy o vlastním hodnocení pro vedení pracovníků školy Vyhodnocení úspěšnosti navržených opatření

Užitečnost, smysluplnost (přímý dopad na vedení, řízení a práci školy) Požadavky na vlastní hodnocení školy Užitečnost, smysluplnost (přímý dopad na vedení, řízení a práci školy) Objektivita (skutečnost hodnotit několika nástroji) Časová přiměřenost (nesmí zatížit již tak přetížený pedagogický sbor a vedení školy) Systematičnost (probíhá na úrovni žáka, třídy, pracovníka, týmů pracovníků, školy) Komplexnost (hodnocení nejen naplňování cílů, ale i cílů samých) Návaznost (plnění závěrů jednoho roku jsou vyhodnocována příští rok) Hodnotit nejen plnění cílů ale i správnost cílů samotných

Získat odpovědi na otázky: Požadavky na vlastní hodnocení školy v oblasti hodnocení cílů školy: Získat odpovědi na otázky: „Jaké jsou naše cíle?“ (připomenutí, uvědomění si cílů, jejich formulace) „Odpovídají naše cíle požadavkům doby a jejím trendům, požadavkům místa, zadání zřizovatele?“(hodnocení zjištěné skutečnosti) „Jak to víme?“ (metody evaluace) „Co budeme dělat?“ (opatření – revize cílů)

Získat odpovědi na otázky: Požadavky na vlastní hodnocení školy v oblasti naplňování cílů škol): Získat odpovědi na otázky: „Jak si vedeme?“ (zjištěné skutečnosti) „Jak to víme?“ (metody evaluace) „Naplňuje zjištěná skutečnost naše cíle?“ (hodnocení zjištěné skutečnosti) „Co budeme dělat?“ (opatření)

Proces vlastního hodnocení – sběr dat Nástroje a postupy: Analýza výroční zprávy školy (statistika – studijní výsledky, výchovná opatření, přij.zk., maturitní zk., kvalifikovanost pracovníků…) Celostátní srovnávací testy Dotazníky, ankety(pedagog, žák, rodič) Pozorování, rozhovor, studium materiálů a srovnávání se zjištěnou skutečností, konzultace s odborníkem Analýza práce pedagogů (metody výuky, metody a četnost hodnocení žáků, další vzdělávání…) – oblast využívání zdrojů

Proces vyhodnocování získaných dat SWOT analýza podle oblastí - viz hodnotící zpráva

Úvod – formulace klíčových otázek vlastního hodnocení Obsah zprávy o vlastním hodnocení Úvod – formulace klíčových otázek vlastního hodnocení Hodnocení vize, poslání, profilu absolventa a hodnot školy Hodnocení kurikula školy(komplexní program školy tvořený všemi aktivitami školy) Hodnocení výsledků školy Hodnocení procesů učení a vyučování používaných ve škole Hodnocení podpory poskytované žákům Hodnocení klima a kultury školy (étos) Hodnocení zdrojů, podmínek školy pro vzdělávání Hodnocení řízení, vedení a zabezpečování kvality Hodnocení marketingu školy, public relation Závěr

5. Procesy učení a vyučování používané ve škole 5.1. Plánování výuky Obsah zprávy o vlastním hodnocení - ukázka 5. Procesy učení a vyučování používané ve škole 5.1. Plánování výuky 5.1.1.Učební plán 5.1.2. Osnovy 5.1.3. Tématické plány 5.2. Vyučovací proces 5.2.1.Efektivita využití vyučovací hodiny 5.2.2. Úroveň výuky 5.2.3. Výchovně vzdělávací strategie, formy a metody výuky 5.2.4. Interakce mezi učitelem a žákem 5.2.5. Využívání moderních IT ve výuce 5.2.6. Výuka náboženství, etiky 5.2.7. Webové stránky předmětů

swot analýza CMG Pv Plánování výuky silné stránky příležitosti Učební plán Kompletní ŠVP pro cele gymnázium Zvýšená hodinová dotace Aj na VG 2 cizí jazyky od I 3.cizí jazyk možno od VII SOR, Ná a etika Doplnění kurzy klíčových kompetencí IT ve všech ročnících gymnázia Půlené hodiny cizí jazyky, cvičení, Ná, M, Čj Osnovy Osnovy předmětů jsou upraveny na tematické plány Tématické plány Ve většině předmětů se plní tematické plány Zavést konverzaci v cizích jazycích na NG, V a VI VG Zavedením SOR snížit hodinovou dotaci Vo o 1 hodinu na NG (ze 4 hodin na 3 hodiny) Konverzace v cizích jazycích zavést i v nižších ročnících v rámci ŠK a SVČ Hledat způsob práce s talentovanými dětmi formou půlených hodin ŠK a SVČ využívat pro práci s nadanými žáky formou seminářů (příprava na soutěže, certifikáty, konverzace, šk.časopis aj.) – učitel má plně hrazeno formou dohody Tématické plán slabé stránky ohrožení Výuka jazyků by potřebovala hodinově posílit (anketa předmětů) Zavedením SOR ubylo počet disponibilních hodin např. pro výuku cizích jazyků Půlené hodiny v Čj a M neplní svůj účel – práce s talentovanými žáky – nelze je půlit tak, aby mohli do hodiny přijít pouze talentovaní žáci, třída rozpůlena plošně Tématické plány nesplněny IT (5 roč), Na (2 roč), Fj (3 roč.) Bi (2 roč), H (2 roč), Vv(1 roč), F (2 roč), Aj (3 skupiny), M (2 roč), a G (1 roč) – důvod nejčastěji odpadání hodin, špatné naplánování výuky, zpoždění z minulého roku Ztráta kvality výuky cizích jazyků při 3 hodinové dotaci (především Aj) Neplnění tématických plánů pro velké množství akcí školy

Problémy vlastního hodnocení Neumíme to Jako celek Neumíme dílčí části – problematika objektivní měřitelnosti např. dosahování některých klíčových kompetencí

- využití IT(zpracování statistik, vyhodnocení dotazníků aj.) Problémy vlastního hodnocení Časová náročnost a tudíž nechuť k provádění vlastního hodnocení ze strany velké části pracovníků školství Řešení: - připravené dotazníky pro pedagogy s možností volby odpovědi i možností dopsat další sdělení (pokud cítí potřebu) - využití IT(zpracování statistik, vyhodnocení dotazníků aj.) - využití smluvních partnerů (srovnávací testy, externí partner provádějící evaluaci školy)

Problémy vlastního hodnocení Využitelnost Zpráva je využitelná vedením školy s obtížemi (ředitel je zavalen povinnostmi administrativního rázu a má málo časového prostoru pro vedení školy, problém delegace pravomocí je problém finanční) Chybí časový prostor pro rozbor vlastního hodnocení s pedagogy školy (hodnotící zprávu téměř nikdo z pedagogů nestuduje, v době, kdy je hotova, je nový školní rok v běhu, v lepším případě (konec srpna) se nový školní rok rozbíhá) Prostor pro analýzu je na vstupní pedagogické radě, ale tam je už tolik úkolů souvisejících s novým školním rokem…

Možnost zneužití ze strany kontrolních orgánů, zřizovatele Problémy vlastního hodnocení Možnost zneužití ze strany kontrolních orgánů, zřizovatele

Olomouc 14.října 2009 Děkuji za pozornost