Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, 13. 1. 2010 Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, 13. 1. 2010 Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality."— Transkript prezentace:

1 Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, 13. 1. 2010 Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

2 Obsah Představení příjemce, partnerů Cíle projektu Co jsme již udělali – KA 1 Další aktivity projektu 2Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

3 Projekt Název: Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Příjemce: Statutární město Jihlava Partneři: Vysočina Education Metodické a evaluační centrum Poskytovatel podpory:Kraj Vysočina Oblast podpory: 1.3 Číslo projektu:CZ.1.07/1.3.02/01.0008 Finanční alokace: 4 899 982 Kč Zahájení projektu: 1. 3. 2009 Ukončení projektu: 31. 8. 2011 3Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

4 Projektový tým Statutární město Jihlava: – Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí projektu – Ing. Hana Králová, finanční manažer projektu – Hana Ustohalová, administrativní podpora projektu Vysočina Education – Mgr. Roman Křivánek – Odborný poradce – PaedDr. Lenka Malenovská – výkonný manažer projektu Metodické a evaluační centrum, o.p.s. – Prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc. – odborný garant – Doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD. – odborný garant – Ing. Michal Uhlař – výkonný manažer projektu 4Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

5 Cíle projektu Naplnění podmínek daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. (225/2009 Sb.) Rozvoj znalostí a dovedností pracovníků škol v oblasti autoevaluace Využívání nástrojů autoevalauce Vývoj informačního systému na podporu autoevaluace základních škol Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti autoevaluace Praktický nácvik provádění autoevaluace na základních školách 5Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

6 Aktivity projektu I. KA: rok 2009 seznámení s dostupnými autoevaluačními metodikami v ČR a zemi EU II. KA: rok 2010 Rozvoj dovedností pracovníků základních škol v oblasti evaluace – vývoj metodiky autoevaluace pro ZŠ města Jihlavy III. KA: rok 2011 Pilotní ověření metodiky autoevaluace na školách 6Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

7 KA 1 Vstupní analýza stavu úrovně výstupů autoevaluačních aktivit škol – (výsledky autoevaluace, formální stav autoevaluačních zpráv, používané nástroje, porovnání se stavem ve škole) Seminář s cílem seznámení s autoevaluačními aktivitami v zemích EU (vystoupení zahraničního odborníka na autoevaluaci) Seminář pro zástupce škol s cílem seznámení s výsledky analýzy evaluace na školách. 7Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

8 Analýza autoevaluačních zpráv Provedena analýza autoevaluačních zpráv – 10 základních škol města Jihlavy Osobní schůzka s řediteli základních škol města Jihlavy Vyhodnocení stavu úrovně autoevalauce na základních školách města Jihlavy Zaslána detailní zpráva škole Prezentace výsledků na 2. semináři 8Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

9 1. Seminář – význam evaluace v ČR a zemí EU 9Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

10 Prof. RNDr. Piet Kommers, Ph.D. Univerzita Twente, Holandsko 10Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

11 Použité metody autoevalauce v rámci projektu Dotazníkové šetření klima v základních školách města Jihlavy Testování žáků 3., 5., 7 tříd základních škol města Jihlavy – test Relativního přírůstku znalostí 11Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

12 Klima školy Dotazníky pro – Žáky Klima ve škola a třídách – Učitele Komunikační klima sboru – Rodiče Vztah rodičů ke škole 12Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

13 Statistika Přehled respondentů rodiče1059 učitelé265 žáci1301 13Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

14 14Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

15 Testování žáků testem Relativního přírůstku znalostí - Statistika Celkový udaný počet žáků: 1289 Celkový počet otestovaných žáků:1206 Otestováno 93,6% žáků 15Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

16 Statistika Základní škola TGM, Žižkova 50 176 žáků Základní škola, Demlova 32 88 žáků Základní škola, E. Rošického 2 189 žáků Základní škola, Havlíčkova 71 97 žáků Základní škola, Kollárova 30 125 žáků Základní škola, Křížová 33 53 žáků Základní škola, Nad Plovárnou 5 100 žáků Základní škola, Seifertova 5 182 žáků ZŠ Otokara Březiny, Demlova 34 196 žáků 16Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

17 Statistika 17Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

18 2. seminář 18Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

19 IS Zeval Na podporu autoevaluace základních škol města Jihlavy se vyvíjí informační systém jihlava.eval.cz Cíle IS: – Jednodušší zpracování autoevaluace – Porovnání v čase – Porovnání s ostatními školami města Jihlavy – Zapracování získaných dat do evaluace 19Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

20 IS ZEVAL 20Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

21 Co nás čeká - KA 2 - 2010 Workshopy zaměřené na jednotlivé oblasti a podoblasti daných vyhláškou MŠMT ČR č.15/2005 Sb. (od. 1. 8. 2009 - 225/2009 Sb. ) Obsah workshopů – podmínky ke vzdělávání, – průběh vzdělávání, – kultura školy (klima školy) – řízení školy – výsledky vzdělávání – výsledky práce školy vzhledem k podmínkám vzdělávání a ekonomickým zdrojům 21Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

22 KA 3 - 2011 Praktický nácvik provádění autoevaluace s učiteli přímo ve škole včetně zapojení všech dostupných nástrojů autoevaluace. Nácvik využívání informačního systému jako nástroj autoevaluace. Příklady dobré praxe. 22Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality

23 Děkuji za pozornost 23Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality


Stáhnout ppt "Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, 13. 1. 2010 Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality."

Podobné prezentace


Reklamy Google