Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

První zkušenosti s evaluací

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "První zkušenosti s evaluací"— Transkript prezentace:

1 První zkušenosti s evaluací
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

2 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
EVALUACE & HODNOCENÍ AUTOEVALUACE – VLASTNÍ HODNOCENÍ Zákon č. 561/2004 Sb., Vyhláška č. 15/2005 Novela vyhláška č. 225/2009 Sb., Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

3 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
MODEL ZPRÁVA Nástroje Oblasti a kritéria Plán autoevaluace Cíle autoevaluace Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

4 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
OBLASTI – cíl autoevaluace podmínky ke vzdělávání průběh vzdělávání podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů na vzdělávání výsledky vzdělávání žáků řízení, personální práce, kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků úroveň výsledků práce školy vzhledem k podmínkám a ekonomickým zdrojům Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

5 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
CÍL Ověřit kvalitu Zlepšit kvalitu školy školy - vytvořit klima, ve kterém je autoevaluace vnímána pozitivně - určit oblasti a kritéria pro AE - určit, jak bude informací využito Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

6 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
ČASOVÉ ROZVRŽENÍ Sledovaná oblast Monitoring a ověřování Hodnocení dosažených výsledků Revize cílů, prostředků, změny PŘÍPRAVNÁ FÁZE SBĚR DAT ANALÝZY, ZPRÁVA PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE Spolupráce vedení a pedagogického sboru, vytvořen užší tým Jsou vybírány, vytvářeny a používané odpovídající nástroje Data se analyzují, zkoumají se souvislosti a příčiny Probíhá sebereflexe, jsou zaujímány postoje k zjištěným výsled. Je stanovena struktura, jsou zvoleny cíle je stanoven harmonogram Soustavně se objasňují cíle a postupy Výsledky jsou porovnávány se zvolenými kritérii Plánují se cíle a hledají se prostředky pro jejich dosahová-ní Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

7 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
NÁSTROJE TESTY HOSPITACE POZOROVÁNÍ, PROHLÍDKA ANALÝZA PORTFOLIA (ŽÁKŮ, UČITELŮ) DOTAZNÍKY (PRO ŽÁKY, UČITELE, RODIČE) WORKSHOPY ROZHOVORY SOCIOMETRICKÉ ŠETŘENÍ NETRADIČNÍ POSTUPY Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

8 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
TESTY ZNALOSTNÍ – testy z Čj, Aj/Nj, M (v návaznosti na připravovanou novou MZ) DOVEDNOSTNÍ – testy z Čj,M a OSP (SCIO a KALIBRO) Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

9 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

10 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

11 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Hospitace Jednoletá spolupráce s ČŠI formou konzultací Nový způsob sledování vzdělávacího procesu Monitoring očekávaných školních výstupů podle ŠVP Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

12 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
HOSPITACE Učitel při dosahování vzdělávacích cílů Navazuje na předchozí učivo v souladu se vzdělávacím programem školy Podporuje vnímání souvislostí Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili Dbá na to, aby žáci rozuměli nebo pochopili, čemu se mají naučit pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Vyžaduje, aby žáci sdělovali , co se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Je důsledný ve vyžadování dohodnutých zásad a pravidel Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

13 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
HOSPITACE Žáci při dosahování vzdělávacích cílů: Dokáží vysvětlit, čemu se naučili Dokáží použít, čemu se naučili Dokáží vysvětlit, co musejí udělat, aby se zlepšili Dokáží vysvětlit, čemu se naučili prolepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží použít, čemu se naučili pro lepší komunikaci a spolupráci ve skupině Dokáží vysvětlit, co mají dělat, aby se komunikace a spolupráce ve skupině zlepšila Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

14 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
DOTAZNÍKY SWOT analýza (definování silných a slabých stránek, hrozeb a příležitostí) Dotazníkové šetření: směrem k vedení školy směrem k pedagogickému sboru Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

15 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Dotazníkové šetření V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky. Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

16 V jeho/jejích hodinách je vždy pracovní atmosféra
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

17 Při probírání nového učiva učitel/učitelka spolupracuje s žáky
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

18 Vysvětlování učiva je pro mě jasné a srozumitelné
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

19 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Odborná úroveň a kultura projevu učitele/učitelky naplňuje mé očekávání Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

20 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Hodnocení mého výkonu učitelem/učitelkou je většinou spravedlivé a objektivní. Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

21 ZPRÁVA O PRVNÍ AUTOEVALUACI
Cíle autoevaluace Ukazatelé kvality pro sledované oblasti Použité metody autoevaluace a zdroje informací Shrnutí získaných informací, formulace hodnocení předmětu autoevaluace 5. Formulace úkolů k odstranění nedostatků či k posílení zjištěných pozitiv 6. Plánování další autoevaluace v dané oblasti Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov

22 Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Děkuji za pozornost Mgr. Blažena Kubíčková Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov


Stáhnout ppt "První zkušenosti s evaluací"

Podobné prezentace


Reklamy Google