Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Vztah předpisů na ochranu osobních údajů a předpisů k právu na informace Odborný seminář STMOÚ 23. – 25. říjen 2011 Špindlerův mlýn.
Právo na informace Zák. č. 106/1999 Sb.,o svobodném přístupu k informacím.
Vybrané otázky svobodného přístupu k informacím Mgr. Karel Švercl právník kanceláře hetmana
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Základní znaky NO Účelová funkce a důvody založení: není založena za účelem zisku důvody založení: - dobročinná nebo charitativní činnost - podpora skupiny.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Ústavní základy legislativy JUDr. Jan Kněžínek, Ph.D.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
1 Novela zákona o vysokých školách Zákon č. 137/2016 S., kterým se mění zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a některé další zákony Ministerstvo školství,
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Komise pro podmíněné propuštění (KPP) Společný projekt PMS CR, VS ČR a Českého helsinského výboru.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Základní registry- základní informace
model fungování a praxe
Stávající systém kontroly při těžbě dřeva
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Průběžná informační povinnost emitenta kotovaných cenných papírů
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Odpovědnost za poškození životního prostředí
Jan Maršák Odbor odpadů Ministerstvo životního prostředí
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zpráva o uplatňování územního plánu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Pozemkové úpravy.
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Zvláštní odborná způsobilost
Prof. JUDr. Vladimír Týč, CSc
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Aktuálně o stavu příprav na účinnost GDPR
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Informace k tezím rekodifikace
Implementace BAT závěrů do integrovaných povolení v Moravskoslezském kraji Krakow.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Seminář AMG, Písek 2018 GDPR.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Národní akční plán čisté mobility
Modifikace Expertní skupiny pro snižování administrativní zátěže podnikatelů Systémová opatření Ing. Pavel Vinkler, Ph.D., ředitel odboru podnikatelského.
Programové prohlášení Vlády ČR Urychlit a zjednodušit přípravu realizace staveb
Trendy geologických prací ložiskového průzkumu v letech
Transkript prezentace:

Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR Ing. Pavel Vinkler, Ph.D.

HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE - EX ANTE RIA Efektivní nástroj zvyšující kvalitu legislativy a podklad pro politická rozhodnutí. Nikdy by neměl být zpracován návrh právního předpisu dříve než RIA. Navrhujeme: Zavést povinné zpracování i u legislativních návrhů předložených poslanci, senátory či krajskými zastupitelstvy a jejich zveřejnění na internetových stránkách PSP ČR. Omezení výjimek ze zpracování RIA (explicitně např. do 10 % za rok). Zpracování RIA je nutné provádět i u transpozičních norem (Nařízení a Směrnice EU). Cíl: Zapracovat opatření do Legislativních pravidel vlády a PSP ČR.

HODNOCENÍ DOPADŮ REGULACE - EX POST RIA Pouze komplexní proces hodnocení dopadů regulace, tedy vč. ex-post RIA, poskytuje skutečný obraz o kvalitě regulace a posiluje legislativní proces. Princip zpětné vazby, reflexe či auditu. Navrhujeme: Zavést povinné zpracování EX POST RIA. Navrhovaná struktura: 1. splnění cílů stanovených právním předpisem, 2. v případě nesplnění cílů jejich identifikace, 3. soulad skutečných ekonomických či jiných dopadů právního předpisu s předpokládanými dopady, 4. výskyt neočekávaných dopadů. Cíl: Zapracovat opatření do Legislativních pravidel vlády.

ANTIBYROKRATICKÉ KOMISE Nástroj k dalšímu snižování byrokratické zátěže. Zřídit na resortech antibyrokratické komise. Je třeba projednávat změny právních předpisů již v době jejich tvorby s dotčenými subjekty. Byly by partnerem Expertní skupině pro snižování administrativní zátěže podnikatelů při MPO. Přijímaly by podněty od podnikatelů a podnikatelských svazů. V rámci působnosti komisí by měla být řešena i byrokratická zátěž vůči občanům a územním samosprávám. Cíl: Zapracovat opatření do vnitřních směrnic resortů.

JEDNOTNÁ DATA ÚČINNOSTI Zavedení jednotných dat účinnosti (JDÚ) pro právní předpisy s dopadem na podnikatelské prostředí, které nejsou transpozicí právních aktů EU. Stanovení dvou dnů, ve kterých budou nabývat účinnosti právní předpisy - navrhovaná data jsou 1. leden a 1. červenec. JDÚ by podnikatelům snížila administrativní zátěž spočívající v neustálém sledování změn v právních předpisech. Přínos JDÚ – pravidelnost termínů. V minulosti byl návrh na zavedení JDÚ ze strany LRV zamítnut. Cíl: Zakomponování JDÚ do Legislativních pravidel vlády.

1 IN 1 OUT Za jednu novou povinnost zrušit jednu starou. Zahájit diskusi k aplikaci konceptu "One in One out" – za jeden nový regulační požadavek musí být zrušen jiný starší regulační požadavek. Za novou regulaci musí být zajištěna úspora odpovídající výši nově ukládaných nákladů. Velice efektivní nástroj využívaný v zahraničí. Cíl: Zapracovat opatření do Legislativních pravidel vlády.

GOLD-PLATING Při transpozici právních předpisů EU do národní legislativy nejít nad rámec nutného minima daného právem EU. Není nelegální, jeho užití je čistě na rozhodnutí příslušných státních orgánů. Je žádoucí se neodůvodněného gold-platingu vyvarovat s ohledem na snahu omezovat administrativní zátěž. Cíl: Povinné explicitní uvedení, zda jde návrh nad rámec požadavků stanovených předpisem EU či nikoliv.

REDUKCE ČETNOSTI LEGISLATIVNÍCH ZMĚN Časté legislativní změny právních předpisů posilují nejistotu ve způsobu výkonu práva. Je třeba zajistit stabilitu a předvídatelnost podnikatelského prostředí. Pro podnikatele jsou časté legislativní změny velice zatěžující a vedou k nepřehlednosti, což nejvíce dopadá na malé a střední podnikatele. Je třeba počítat s dostatečnou legisvakanční lhůtou. Cíl: Omezení množství legislativní změn u právních předpisů.

SDÍLENÍ DAT ÚŘADY Zajistit propojenost státních databází a registrů za účelem sdílení dat. Rychlejší rozvoj digitálních služeb ve veřejném sektoru. Zajistit uživatelsky přívětivé online služby. Širší využívání veřejných dat v ČR. Cíl: Provázanost IT systém orgánů státní správy.

SYSTÉM KONTROL Návrh na vytvoření jednotného kontrolního informačního systému s cílem evidovat množství a četnost provedených kontrol subjektů veřejné správy u malých a středních podnikatelů. Výstupem by mohlo být stanovení max. množství kontrol v daném období u jednoho podnikatele. Diskuse nad možností sjednocení kontrol či redukce jejich počtu ze strany kontrolních orgánů spadajících pod jedno ministerstvo. Cíl: Omezení množství kontrol.

ZÁVĚR Je nezbytné nalézt podporu u: podnikatelských svazů a asociací ostatních resortů v PSP ČR Cíl: Předložit materiál MPO na schůzi vlády ČR.

Děkuji za pozornost