Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prezentace 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
Advertisements

Prezentace (hodnocení dle zadaných podmínek hodnocení prezentace učitelem) 40´ Práce ve skupinách 30´ Seznámení s tématem 10´
3. výročí podepsání memoranda o spolupráci mezi Senátem PČR a AV ČR Vila Lanna
Občanské sdružení Vznik před 10 lety registrací stanov u MV Cíl: a)Obnova, udržování a rozvíjení lidových tanců, písní a hudby b)Obnova, udržování a rozvíjení.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Příprava novely Sněm Rady vysokých škol.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Kulturní dědictví Monotematický den. UNESCO Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO) byla ustavena v roce UNESCO plní úkoly v oblasti.
DĚDICTVÍ NAŠICH PŘEDKŮ OBLASTI PODPORY: v. Udržení kulturního dědictví venkova realizací stálé výstavní expozice a muzea s nabídkou místních kulturních.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zsv. Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
KONFERENCE „VĚDA, MANAGEMENT A LIDSKÉ ZDROJE“ SENÁT PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY 1. PROSINCE 2011 HLAVNÍ SMĚRY PROJEKTU NAKI „ EFEKTIVNÍ METODIKY PODPORY.
Kulturní památky UNESCO České republiky - 2. část
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Podpora méně frekventovaných jazyků SŠ Mgr. Lucie Pospíšilová.
19. kolo příjmu žádostí – PRV, OSA IV. Opatření IV.2.1. Realizace projektů spolupráce Záměr b) – Realizace projektů mezinárodní spolupráce.
Malá muzea a jejich význam pro region
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Zuzana Klementová, Jaroslav Svoboda, Milan Šipl, Rostislav Valíček
FOLKLÓR JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mezinárodní projekt ARTISTIC
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0618 Šablona: III/2 Sada: 2/1 Výstup: VY_32_INOVACE_2DL115 Ověření ve výuce: Veřejná správa Datum ověření: 26. 11. 2013 Třída: 2.VS

Správa kultury Předmět: Veřejná správa Ročník: 2. Klíčová slova: Lidová kultura, písně, tanec, Národní ústav lidové kultury Jméno autora: JUDr. Božena Dolejská Škola – adresa: Soukromá střední odborná škola a Střední odborné učiliště s. r. o., Znojemská 1027, Třebíč

Anotace cílem je seznámit žáky s pojmem kultura, její organizaci v rámci veřejné správy prezentace slouží k orientaci v základních pojmech kultury a pochopení důležitosti ochrany našeho kulturního dědictví v podobě lidové kultury pro další generace žáci jsou vedeni ke kritickému myšlení, k obraně proti manipulaci, k ochraně tradic a národních hodnot žáci jsou vedeni k pochopení významu kultury pro člověka, k pochopení kultury jako činnosti člověka jsou naplněna průřezová témata: ODS, CSP

Lidová kultura Tradiční a lidová kultura tvoří nedílnou součást kulturního dědictví země. Specifikem tradiční lidové kultury je, že je živá a na rozdíl od dědictví hmotného se stále vyvíjí.

Tradiční lidová řemesla Ministr kultury České republiky od roku 2001 každoročně uděluje vynikajícím lidovým výrobcům titul Nositel tradice lidového řemesla, jímž veřejně oceňuje jejich práci. Jeho cílem je zachovat tradiční řemesla, kterým hrozí zánik, zdokumentovat jejich postupy a předávat tyto dovednosti dalším následovníkům.

Lidová kultura Projevuje se zejména v těchto oblastech: ústní tradice a vyjádření interpretační umění společenské zvyklosti, obřady a slavnostní události vědomosti a zkušenosti týkající se přírody a vesmíru dovednosti spojené s tradičními řemesly

Seznam nemateriálních statků Hlavním účelem Seznamu nemateriálních statků tradiční a lidové kultury České republiky je ochrana, zachování, identifikace, rozvoj a podpora nemateriálního kulturního dědictví na území České republiky.

Zápisy do Seznamu nemateriálních statků tradiční a lidové kultury České republiky: 1. Slovácký verbuňk 2. Vesnické masopustní obchůzky a masky na Hlinecku 3. Jízdy králů na jihovýchodě České republiky 4. Sokolnictví – umění chovu dravců, jejich ochrany, výcviku a lovu s nimi

Zápisy do Seznamu nemateriálních statků tradiční a lidové kultury České republiky: 5. Myslivost - plánovitě trvale udržitelné obhospodařování zvěře a jejího prostředí jako přirozená součást života na venkově 6. Valašský odzemek 7. Vodění Jidáše 8. Východočeské loutkářství

Písně a tance Písně a tance, jež se utvářely celá staletí, se liší nejenom podle oblastí, ale také podle příležitostí. Některé vznikly za účelem oslavy dobře sklizené úrody, jiné jsou určené pro hodové veselí.

Písně a tance Nejznámějším tancem je nejspíš verbuňk, pocházející ze Slovácka. Vyjadřoval odedávna pocity odvedených chlapců při loučení s rodnou dědinou. Verbuňk, cifra, cifrování, cifruň, verbování, skákání nebo grepčení – to jsou všechno názvy pro tento mužský tanec skočného a emotivního charakteru.

Lidový kroj Lidové kroje jsou svou rozmanitostí těsně spjaty nejen s konkrétní národopisnou oblastí, ale často přímo s určitou obcí. Prostřednictvím kroje se z generace na generaci přenášejí hodnoty, které se vytvářely po celá staletí a jsou základem kulturní identity a zdrojem kulturní rozmanitosti.

Národní ústav lidové kultury Národní ústav lidové kultury je výzkumnou organizací, jejímž hlavním účelem je provádět základní výzkum, aplikovaný výzkum nebo experimentální vývoj a šířit jejich výsledky prostřednictvím výuky, publikování nebo převodu technologií.

Úkoly NÚLK Mezi základní úkoly ústavu patří mj. provádění výzkumu kulturního dědictví v oboru tradiční a lidové kultury, zpracování získaných dokladů, jejich uchovávání, zpracování, zveřejňování, organizování folklorních a vzdělávacích akcí, poskytování poradenských a informačních služeb pro všechny druhy folklorních aktivit v České republice.

Moravský kroj Obr. č. 1 - Moravský kroj Nedachlebský kroj

Zdroje: http://www.nulk.cz/Informace.aspx?sid=1&em=1 http://archiv.fos.cz/tema/tema.phtml?id=776 http://lidove-kroje.cz/ Obr. č. 1: http://cs.wikipedia.org/wiki/Moravsk%C3%A9_kroje