Pověst z Českého ráje práce s textem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Velikost nářadí.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Vánoční pečení Bc. Barbora Haslová.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Cesta vánočního stromečku
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Hudební nástroje vnímání.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Pověst z Českého ráje práce s textem Jazyk a řeč Vyjadřování, dorozumívání, výslovnost, poznávací schopnosti, vnímáni

1.Kdysi dávno žila na kulatém zámečku Humprechtu královna Eliška se svým synkem Petříkem.

2.Král jim zahynul v boji, ale zanechal jim velké panství – mohutný hrad Kost a poklad.

3.Jednoho dne Elišku a Petříka navštívili zlí příbuzní, kteří jim chtěli poklad ukrást.

4.Moudrá Eliška poklad ukryla na dno studánky mezi skalami v nedalekém údolí, které se jmenuje Plakánek.

5.Když Petřík vyrostl ve statného muže, stal se králem a vládl moudře, poklad nikdy nepotřeboval.

6.Ten je na dně studánky dodnes střežen hadím králem.

7.Kdo jde kolem a dobré srdce má, tomu had dovolí a ze studánky si dukátek vyloví.

Použité odkazy Klipart z office.microsoft.com Vlastní foto

Integrovaný blok: Pověsti z Českého ráje Popis Děti sledují text vyprávěný učitelkou a vyhledávají na obrázcích slova z textu. Očekávání a cíle děti se učí pozorně sledovat text Spojovat význam slova s vizualizovanou představou Samoststně vyprávět příběh za pomocí obrázků Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem V práci je prezentováno 7 snímků vystihujících jednoduchou pověst z výletního místa v Českém ráji, který děti navštívily. Pedagog ke každému snímku přečte uvedenou větu s důrazem na potržená slova. Děti mají za úkol zvýrazněná slova na snímku vyhledat. 1.Kdysi dávno žila na kulatém zámečku Humprechtu královna Eliška se svým synkem Petříkem. 2.Král jim zahynul v boji, ale zanechal jim velké panství – mohutný hrad Kost a poklad. 3.Jednoho dne Elišku a Petříka navštívili zlí příbuzní, kteří jim chtěli poklad ukrást. 4.Moudrá Eliška poklad ukryla na dno studánky mezi skalami v nedalekém údolí, které se jmenuje Plakánek. 5.Když Petřík vyrostl ve statného muže, stal se králem a vládl moudře, poklad nikdy nepotřeboval.6. Ten je na dně studánky dodnes střežen hadím králem. 7.Kdo jde kolem a dobré srdce má, tomu had dovolí a ze studánky si dukátek vyloví. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je zopakovat jednoduchý děj pověsti a doplnit jej obr. Děti mají za úkol seřadit obrázky ve správném pořadí. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme všechny obrázky. Děti příběh vyprávějí a postupně obrázky v dějovém pořadí odebírají a připevňuji na další tabulky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Spontánně vyprávět zážitky ze sledování nebo poslechu pohádek Vyslovovat všechny hlásky správně a mluvit zřetelně, gramaticky správně, v přiměřeném tempu, ovládat sílu a intonaci hlasu Znát většinu slov a výrazů běžně používaných v prostředí dítěte (, rozumět většině pojmenování, které se týkají dítěti známých předmětů, popř. znát i některé, které se týkají vzdálenějšího světa) Mít přiměřeně bohatou slovní zásobu, dokázat osvojená slova aktivně uplatnit v řeči, používat větší množství slovních obratů, správně určovat a pojmenovávat věci a jevy ve svém okolí Používat jednoduchá souvětí, vyjádřit myšlenku, nápad, mínění, popsat situaci, událost, vyjádřit svoje pocity, prožitky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.