Má země Česká republika
Jaké barvy má česká vlajka?
Vyber – co u nás můžeme vidět
Který z obrázků můžeme vidět v České republice?
Jak se jmenuje naše HLAVNÍ město?
Použité zdroje obrázků http://pixabay.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC
Metodický postup První slide: Objeví se černobílá vlajka a pod ní kolečka s barvami. Ptáme se dětí: „ Co vidíte na obrázku?“, „ Jaké barvy se na ní objevují a na jakém místě na obrázku?“. Poté, co určí barvy, se nám vybarví vlajka a po kliknutí myší se pro kontrolu objeví vlajka správně zabarvená. Druhý a třetí slide: Obrázky se zjeví postupně po kliknutí myši. Otázka: „ Vyberte, co u nás můžeme vidět. Na třetím to jsou stavby - Orloj, Eiffelova věž a Big Ben. Čtvrtý slide: Je na téma „Jak se jmenuje naše hlavní město.“ Po kliknutí na písmena se ve správném pořadí seřadí do červeného rámečku pod nimi. Pátý slide: Je jen pracovní slide s obrázky památek v České republice, pro čerpání do jiných materiálů nebo k výkladu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Děti budou znát vlajku České republiky, její barvy a postavení barev Očekávání a cíle Děti budou znát vlajku České republiky, její barvy a postavení barev Budou umět určit, jaké je podnebí v ČR, jaká zvířata zde mohou a nemohou vidět Znát hlavní město a umět seřadit písmenka do jeho názvu Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na 1. snímku se objeví prázdná vlajka a puntíky se základními barvami. Při dotyku na kolečko s barvou, která na naší vlajce je, se příslušná část vlajky vybarví. Puntíky s barvami, které na vlajce nejsou, po dotyku zmizí. Pro kontrolu lze dotykem na nadpis – otázku vyvolat obrázek české vlajky. Na 2. snímku se postupně objevují obrázky. Věci, které v ČR vidět můžeme, se po dotyku zvětší. Ty, které u nás nejsou se po dotyku zavrtí. Na 3. snímku se postupně objeví 3 obrázky staveb. Orloj po dotyku problikne, ostatní zmizí. Na 4. snímku odputují po dotyku jednotlivá písmenka na svoje místo v červeném rámečku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A SVĚT (ENVIRONMENTÁLNÍ) Vzdělávací podoblast Poznatky, sociální informovanost Dosažené konkretizované výstupy – mít poznatky o své zemi (znát název, státní vlajku, hlavní město,…) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.