KASTELÁN Svazky klíčů
PRAŽSKÝ HRAD
KŘIVOKLÁT
KARLŠTEJN
Použité zdroje obrázků http://pixabay.com www.clker.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky, tužka, stavebnice „Akrobati“)
Metodický postup U úvodního snímku si s dětmi povídáme obecně o zámcích a hradech. Ze zobrazených klíčů děti vybírají ten, kterým lze zámek otevřít… Další tři snímky slouží jako podklad k povídání o konkrétních hradech/ zámcích a skládání svazku klíčů ze stavebnice „Akrobati“. Další zadání si děti mohou tvořit samy (Kladenský zámek, Okoř, Točník, Žebrák, Dobříš…). Na dalších pěti snímcích děti hledají stejný klíč jako je ten v červeném rámečku. Zároveň mohou děti spárovat klíče na pracovním listu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č. 2 – Klíč, kterým lze zámek otevřít, se po dotyku přesune do zámku a otevře dveře; ostatní klíče po dotyku zesvětlají. Snímky č. 3-5 – jsou bez animací, slouží jako vzor pro vytváření svazků pomocí stavebnice „Akrobati“ Snímky č. 6-10 (párování) – stejný klíč, jako je ten v rámečku, po dotyku problikne a otočí se, ostatní se otočí a zesvětlají. Snímek č. 11 - pracovní list určený k tisku, děti tužkou/pastelkou čarou spojí dva stejné klíče. Dle zadání zprava doleva nebo obráceně. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Podle zadání na snímcích č. 3, 4 a 5 děti skládají svazky klíčů ze stavebnice „Akrobati“ (viz obrázek). Další svazky k dalším hradům či zámkům si mohou děti vymýšlet samy pro svoje kamarády. K řešení úkolu na pracovním listu děti použijí pastelku nebo tužku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - Tvořivost, vynalézavost, fantazie Dosažené konkretizované výstupy – rozvíjet a obohacovat hru dle své fantazie; vytvořit jednoduchý model; tvořit dle vlastní fantazie Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.