KASTELÁN Svazky klíčů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Advertisements

Princeznička na bále tvoření s těstovinami.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Velikost nářadí.
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Poznávání zvuků kolem nás
Školkáčci jedou na výlet
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
vnímání, pozornost, soustředěnost
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Poznatky ze života zvířat
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

KASTELÁN Svazky klíčů

PRAŽSKÝ HRAD

KŘIVOKLÁT

KARLŠTEJN

Použité zdroje obrázků http://pixabay.com www.clker.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky, tužka, stavebnice „Akrobati“)

Metodický postup U úvodního snímku si s dětmi povídáme obecně o zámcích a hradech. Ze zobrazených klíčů děti vybírají ten, kterým lze zámek otevřít… Další tři snímky slouží jako podklad k povídání o konkrétních hradech/ zámcích a skládání svazku klíčů ze stavebnice „Akrobati“. Další zadání si děti mohou tvořit samy (Kladenský zámek, Okoř, Točník, Žebrák, Dobříš…). Na dalších pěti snímcích děti hledají stejný klíč jako je ten v červeném rámečku. Zároveň mohou děti spárovat klíče na pracovním listu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek č. 2 – Klíč, kterým lze zámek otevřít, se po dotyku přesune do zámku a otevře dveře; ostatní klíče po dotyku zesvětlají. Snímky č. 3-5 – jsou bez animací, slouží jako vzor pro vytváření svazků pomocí stavebnice „Akrobati“ Snímky č. 6-10 (párování) – stejný klíč, jako je ten v rámečku, po dotyku problikne a otočí se, ostatní se otočí a zesvětlají. Snímek č. 11 - pracovní list určený k tisku, děti tužkou/pastelkou čarou spojí dva stejné klíče. Dle zadání zprava doleva nebo obráceně. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Podle zadání na snímcích č. 3, 4 a 5 děti skládají svazky klíčů ze stavebnice „Akrobati“ (viz obrázek). Další svazky k dalším hradům či zámkům si mohou děti vymýšlet samy pro svoje kamarády. K řešení úkolu na pracovním listu děti použijí pastelku nebo tužku. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti - Tvořivost, vynalézavost, fantazie Dosažené konkretizované výstupy – rozvíjet a obohacovat hru dle své fantazie; vytvořit jednoduchý model; tvořit dle vlastní fantazie Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.