Jak se žilo v době hradů?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Advertisements

Jsem chlapec – čím budu? DŮLEŽITÁ POVOLÁNÍ. Kdo jsem? – co ke své práci potřebuji Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním.
Nářadí pro dům a zahradu. Pojmenuj nářadí používané na zahradě Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
JAK KŘEMÍLEK A VOCHOMŮRKA ZASADILI SEMÍNKO Polytechnika v dětské pohádce.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
STRAVA HRAVĚ A ZDRAVĚ.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
Paměť, pozornost, Sociabilita
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Co nepatří do dárku Vnímání.
Oheň, jak ho vidí děti. ZDRAVÍ, BEZPEČÍ.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
POSLOUPNOST OBLÉKÁNÍ od spodků ke svrškům….
Cirkus - doplň slovo v říkadle
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
ZVÍŘATA VE VODĚ, NA ZEMI A VE VZDUCHU
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Naši skřítkové písnička.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Pantomima – povolání I. Poznej co kdo dělá?.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
OBRYSY DOPRAVNÍCH pROSTŘEDKŮ IV.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Svět hudby Hudební nástroje.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
Stavitelé českých hradů
Nářadí – velikost, počet
Na stavbě stroje.
Prostorová orientace, počítání
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
paměť, Rozvoj slovní zásoby
Švadlena HRAJEME SI NA Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Skupenství Fyzika.
Logo pro veverky a kamarády
Kolik jich berušky mají?
Vytleskej podle slabik
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
seřaď jednotlivé členy
poznatky, orientace ve známém prostředí
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Strom, kdopak tu žije příroda.
Kolik svíček na dort vnímání.
Poznávací schopnosti - nářadí
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Vztah k životnímu prostředí
Orientace v řadě.
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
Bludiště.
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Roční období – znaky, svátky a tradice
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

Jak se žilo v době hradů?

Vyber - co je hrad?

Kdo bydlel na hradě?

Dopravní prostředek?

Co by si dal král na večeři?

Co lidé poslouchali v době hradů? https://www.youtube.com/watch?v=1oR3pXcnsTs

Jak se tancovalo? https://www.youtube.com/watch?v=OjPQSbdQdgc

Postav si s kamarády hrad!!! 1. Domluv se s kamarádem a navrhněte plán vašeho hradu na papír. 2. Vyber si stavební materiál: dřevěné kostky, lego, cheva, molitanové kostky… 3. V průběhu práce doplňuj další prvky- vodní příkop, bránu, věže… 4. Po dokončení hradu pozvi ty a tvůj kamarád další kamarády na prohlídku. 5. Najdi ve třídě postavu hračky, které se budou hodit do hradu a dobrodružství může začít!

Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a společnost Podoblast: Kultura Téma: Středověk Konkretizované výstupy: pedagogové hledají a doplňují prvky polytechnické výchovy a vzdělávání Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Nammatjknoydart.jpg   http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/af/Turning_Torso_3.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/48/Hanover_House_(Clemson).JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fc/Wray_Castle.jpg http://pixabay.com/p-306448/?no_redirect http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2014/091/6/7/princess_in_blue_poser_png_clipart__9__by_clipartcottta ge-d7cl401.png http://pixabay.com/p-160092/?no_redirect

Použité zdroje http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2012/154/5/1/devil_chibi_by_buryna-d523ip0.png   http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Supreme_pizza.png http://pixabay.com/p-525005/?no_redirect http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Cheeseburger.jpg https://c2.staticflickr.com/4/3052/3083285845_f97d18a22e_z.jpg?zz=1 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/33/French_bread_DSC00865.JPG https://farm9.staticflickr.com/8214/8303952491_8164c1223f.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/American_quarter_horse.jpg https://farm8.staticflickr.com/7056/6937142471_03a7e86bef_o.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/Donkey_1_arp_750px.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fc/Tarom.b737-700.yr-bgg.arp.jpg

Použité zdroje http://s0.geograph.org.uk/geophotos/01/82/56/1825672_a4ebc402.jpg   http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Women_activities_in_middle_ages.JPG http://fc04.deviantart.net/fs71/i/2014/043/2/0/fantasy_french_knights_by_taurus_chaoslord-d76652h.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/Question_mark_(black_on_white).png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1d/Flickr_-_The_U.S._Army_-_Freedom_Field.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Police_in_Glasgow.jpg

Metodický postup Je dobré si celou prezentaci předem proklikat a seznámit se s obsahem. P. učitelka dětem vždy přečte zadání a poté s dětmi řeší zadaný úkol. Každý slide má klikací obrázky, které po kliknutí dětem dají zpětnou vazbu o správnosti či nesprávnosti jejich odpovědi. Poslední 2 slidy jsou odkazy na internetové stránky, kde je možné poslechnout si středověkou hudbu a podívat se na středověký tanec. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Materiály, pomůcky Dotyková obrazovka, připojená k PC Stavební prvky- kostky, lego, atd.. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.