SLABIKUJEME S TICHÁČKEM
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
• ••• •▬ •• •▬• •▬ STROM MRAK BUMERANG KOŠÍK HRNEK MYŠ STAN KOLÍBKA DORTÍK PRAK
ÚL DŮL HŮL LAMPIONY •••• ▬ •••• PETROLEJKA NŮŽ STŮL ČÁP •• MAMUT DŮM
▬ • • ••• •▬• ••▬ ▬ STROM BRÁNA VÁZA SLEPICE MÁMA TRÁVA KRÁVA SLUNÍČKO TULIPÁN DŮM ▬
• ▬ ••▬ ••• •• ▬• VĚTRNÍK KOMÍN KYBLÍK ŽEHLIČKA KOŠÍK MOTÝL HRNEK DEŠTNÍK SPACÁK AUTO ▬•
SLEPICE SLON PAMPELIŠKA BANÁN SEDMIKRÁSKA POČÍTADLO •••• KARABINA LOKOMOTIVA DŮM TULIPÁN DORTÍK RUKAVICE
Použité zdroje obrázků Kresby skřítků jsou použity se svolením autorek Yvety Šteruské a Marie Kádnerové. http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (ozvučná dřívka) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Na několika interaktivních snímcích děti procvičí krátké a dlouhé slabiky. Uprostřed každého snímku je graficky znázorněné, jaká slova děti hledají (pomlčka představuje dlouhou slabiku, puntík představuje krátkou slabiku). Kolem jsou obrázky i s popisy. Děti určují, který obrázek/popis odpovídá zadání. Slova si děti vyťukávají na ozvučná dřívka, pomůže jim to určit, zda odpovídají zadanému kódu. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Animace jsou vázány na kliknutí/dotyk na texty. Správná odpověď barevně problikne. Při dotyku na slovo, které zadanému kódu neodpovídá, se objeví správná grafika slabik (na snímku č. 3 – 6). Na posledním snímku (č. 7) špatné odpovědi jen zesvětlají. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Podoblast Jazyk a řeč – výslovnost, gramatická správnost řeči, porozumění, vyjadřování, dorozumívání Dosažené konkretizované výstupy – mít přiměřenou slovní zásobu Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.