Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bedřich smetana Život a dílo
Advertisements

ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA.
ANTONÍN DVOŘÁK OBČANSKÁ VÝCHOVA 6. ROČNÍK
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Hudební skladatelé ovlivnění impresionismem
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
JOHANN SEBASTIAN BACH.
Medailonky HV-1 Hudební výchova DUM č. 20 Prima – kvarta osmiletého studia Mgr. Milena Naglmüllerová; Gymnázium, Sušice Tento materiál byl vytvořen v.
BEDŘICH SMETANA Významné osobnosti
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANTONÍN DVOŘÁK.
Johann Sebastian Bach Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
ANTONÍN DVOŘÁK.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
W. A. MOZART geniální hudební skladatel
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
Wolfgang Amadeus Mozart Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy.
OP VK Peníze školám reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_20_ Antonín Dvořák ZŠ Hladké Životice.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Čeští hudební skladatelé Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_10_ČEŠTÍ HUDEBNÍ SKLADATELÉ.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
IMPRESIONISMUS Markéta Svobodová. IMPRESIONISMUS směr, který vznikl koncem 19. st. ve Francii Výraz imprese = dojem, vjem nebo otisk Výraz „prchavý okamžik“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy:. Základní škola Netvořice Autor:. Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_20_HUDEBNÍ VÝCHOVA_ANTONÍN DVOŘÁK_DÍLO.
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Určeno žákům prvního stupně ZŠ
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Světoví hudební skladatelé
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY 32 INOVACE 543.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Umění a kultura Číslo materiálu: VY_12_INOVACE_55 Ročník: 9. Sada: Hudební výchova Druh: Prezentace Autor: Mgr. Sylva Ludvíková Název: Claude Debussy Anotace: Život a dílo francouzského skladatele Datum vytvoření: 15.2.2013 Datum ověření: 15.5.2013

Claude Debussy 22.8.1862 – 25.3.1918 Francouzský hudební skladatel, představitel hudebního impresionismu.

Narodil se v nezámožné rodině v St. Germain-en- Laye nedaleko Paříže Narodil se v nezámožné rodině v St. Germain-en- Laye nedaleko Paříže. Rodiče hudbě nerozuměli, ale zaplatili chlapci soukromou hudební výuku. V devíti se začal učit hře na klavír a již v jedenácti byl přijat ke studiu na pařížské konzervatoři. Ve čtrnácti začal skládat působivé písně na verše francouzských romantických básníků. V r.1884 Debussy absolvoval konzervatoř a téhož roku získal prestižní Římskou cenu za svou kantátu Marnotratný syn.

V 90. letech vytvořil řadu písní a vokálních skladeb na verše Baudelaira, Verlaina a dalších básníků. Debussy vytvořil Preludium k Faunovu odpoledni, rozevlátou symfonickou báseň, plnou zvukomalebné touhy a mýtických náznaků. Je považováno za vrcholnou Debussyho skladbu. V jejím stínu nezůstal ani symfonický cyklus Nokturna z let 1897-99.

V 90. letech se skladatel pustil do usilovné práce na své jediné opeře Pelléas a Mélisanda, kterou tvořil bezmála deset let. Kritika byla ale zamítavá. Vytvořil velkolepou trojdílnou symfonii Moře (1905), což bylo symbolické : k moři se totiž od dětství utíkal, miloval je, bylo mu důvěrníkem, promlouvalo k němu hudební řečí. V následujících letech složil také řadu skladeb pro děti, např. klavírní svitu Dětský koutek a balet Krabice hraček.

První světová válka a těžká nemoc způsobily, že se musel vzdát plánů na novou operu Pád domu Usherů, ale přesto komponoval až do konce. Jeho poslední prací byly dva sešity klavírních preludií, které patří k vrcholům komorní hudby. Významné jsou i jeho časopisecké články a kritiky, vydané posmrtně pod názvem Pan Croche, antidiletant.

Použité zdroje: HAŠKOVEC,V.-MÜLLER,O.-TATÍČKOVÁ,I.Galerie géniů aneb kdo byl kdo.PRAHA:ALBATROS nakladatelství, a.s.,2000.ISBN 80-00-00899-8.

Úkoly pro žáky: 1) Který směr Debussy reprezentuje? 2) Jaké skladby – žánry – komponoval? 3) Uveď názvy jeho oper. 4) Pro který hudební nástroj komponoval? 5) Skládal také pro děti?