Vy_32_INOVACE_76_Významový poměr v několikanásobném větném členu - II Využití ICT Identifikátor školy: 600 150 569.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Stavba textová Souvětí souřadné.
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI HLAVNÍMI VĚTAMI
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI ČLENY NĚKOLIKANÁSOBNÉHO VĚTNÉHO ČLENU
Významové poměry mezi souřadně spojenými větami
18.1 Významové poměry, interpunkce
VÝZNAMOVÉ POMĚRY MEZI VEDLEJŠÍMI VĚTAMI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_598_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
Interpunkce ve větě jednoduché a v souvětí
Formální skladební vztahy ve větě jednoduché I.
Několikanásobné větné členy
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_19 Tematická.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu, šablona: CZ 1.07/1.4.00/ , III/2 Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce Kdo vytvořil, ověřil: Dana Suchá, Dana.
Několikanásobné větné členy
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.17 II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Několikanásobné větné členy
VÝZNAMOVÉ POMĚRY Mgr. Michal Oblouk.
Skladba – souvětí souřadné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 365_Poměry mezi větami hlavními AUTOR: Mgr. Markéta Lyková.
Přívlastek (Pk).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rozbor souvětí.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
VĚTA JEDNODUCHÁ, SOUVĚTÍ, sklaDEBNÍ VZTAHY
Čárka ve větě 9. ročník.
Spojky.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Neohebné slovní druhy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SPOJKY Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_55_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Skladba souvětí.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0119 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
CJL - mluvnice Souvětí Mgr. Zina Omelková
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
holé, rozvité, několikanásobné
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
Interpunkce v souvětí Nikola Vykydalová. Interpunkce v souvětí Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé. Věty hlavní jsou na sobě významově nezávislé.
Významové poměry mezi hlavními větami
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_09_SKLADBA.
VY_32_INOVACE_Jir_II_18 Významové poměry mezi HV,VV a vět. členy Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Alena Dulová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_CJ_01 TÉMA:
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Souvětí souřadné Obsahuje 2 a více vět hlavních, mluvnicky na sobě nezávislých Věty spojeny:a) souřadicími výrazy b) pouze odděleny čárkou.
Spojky Spojky spojují věty nebo slova. Označujeme je číslem 8.
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Mgr. Michal Oblouk INTERPUNKCE V SOUVĚTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_12_SOUVĚTÍ
Souvětí souřadné.
Spojky.
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Vy_32_INOVACE_76_Významový poměr v několikanásobném větném členu - II Využití ICT Identifikátor školy:

Odporovací Větné členy jsou ve významovém rozporu Byl to mladý, avšak rozvážný člověk. Nemluvila jsem s Ivanou, ale s Jarkou. Stručně, ale výstižně nám to vysvětlil. Spojovací výrazy : ale, avšak, však, nýbrž, leč

Vylučovací Jednotlivé větné členy se navzájem vylučují: buď platí jedno, nebo druhé Narodil se jim chlapec, nebo děvče? Budu buď spát, nebo bdít. Spojovací výrazy : nebo, anebo, buď-nebo, či Jestliže mohou platit obě možnosti, je vztah vylučovací oslaben. V tomto případě se před spojkami nebo, či čárka nepíše! V zimě nosím bundu nebo kabát.

Důsledkový Druhý větný člen vyplývá z prvního jako jeho důsledek Mluvil překotně, a tedy nesrozumitelně. Lásku potřebují všechny bytosti, tudíž i psi. V tomto kraji je teplé, a proto příjemné počasí. Spojovací výrazy : proto, a proto, tedy, tudíž, a tak Pozor! Čárka se píše před a proto, a tedy, a tak

Urči větné členy a poměr mezi nimi Již dlouho hledá lidstvo důkazy, že život existuje nejen na zemi, ale i jinde ve vesmíru. Stručně, ale výstižně nás se vším seznámil. Maminka, dokonce i tatínek se na tebe zlobí. Vesele, spokojeně si pobrukoval písničku. Stavím se za tebou buď dnes, nebo zítra. Tuto drahou, a proto nevhodnou součástku nebudeme používat.

Řešení Již dlouho hledá lidstvo důkazy, že život existuje nejen na zemi, ale i jinde ve vesmíru.(Pum, stup.) Stručně, ale výstižně nás se vším seznámil.(Puz, odpor.) Maminka, dokonce i tatínek se na tebe zlobí.(Po, stup.) Vesele, spokojeně si pobrukoval písničku.(Puz, sluč.) Stavím se za tebou buď dnes, nebo zítra.(Puč, vyluč.) Tuto drahou, a proto nevhodnou součástku nebudeme používat.(Pk, důsled.)

Pramen Styblík, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy a pro odpovídající ročník víceletých gymnázií, SPN, Praha 1998, s