TVORBA VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY za školní rok 2005/2006 a 2006/2007

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Podpora meziobecní spolupráce
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Autoevaluace aneb vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Autoevaluace na SZŠ a VOŠZdr. Liberec vyhláška č.15/2005 Sb. na naší škole od roku 2006 tříletý cyklus ošetřeno směrnicí ředitelky školy výchozí dokument.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Základní škola a Mateřská škola Stařeč, okres Třebíč
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
PhDr. Veronika Girglová
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Institut Celoživotního Vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Analýza potřeb v území.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Š A B L O N Y II.
Transkript prezentace:

TVORBA VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY za školní rok 2005/2006 a 2006/2007 Úvodní informace Základní umělecká škola, Varnsdorf, Národní 512, příspěvková organizace TVORBA VLASTNÍHO HODNOCENÍ ŠKOLY za školní rok 2005/2006 a 2006/2007

Specifika tvorby vlastního hodnocení školy v ZUŠ Proces vzdělávání se v základní umělecké škole v mnohém liší od výuky v základní nebo střední škole, a to zejména z důvodu specifického uměleckého zaměření výuky, vysokého počtu individuálních vyučovacích hodin a celkově velmi individuálního přístupu k žákovi. Z toho též vyplývají jisté rozdíly v procesu vzniku vlastního hodnocení školy. Z pohledu ZUŠ jsme se tedy ve vlastním hodnocení zaměřili více na určité oblasti a jiné oblasti naopak redukovali. Pro chod školy je podstatná úzká spolupráce s rodiči, prezentace školy na veřejnosti, konkurenční boj apod. Méně prostoru ve zprávě jsme pak věnovali např. využití ICT ve škole nebo úrazům žáků, jejichž počet je nulový. Odlišné je rovněž hodnocení výsledků žáků. Ti jsou během studia v ZUŠ podstatně méně často klasifikováni známkami a hodnocení zde probíhá také jinými způsoby, než v běžné základní či střední škole.

Význam a úskalí tvorby vlastního hodnocení školy V současné době nemá ZUŠ povinnost tvorby výroční zprávy a nově zpracovává vlastní hodnocení školy, které vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy. Naše škola zpracovala první hodnocení za školní rok 2005/2006 a 2006/2007. Vlastní hodnocení se od výroční zprávy liší mimo jiné tím, že již nejde o pouhé statistické zpracování informací. Vlastní hodnocení školy je postaveno na analýze informací vedoucí k odhalení slabých stránek školy a následně ke zlepšení zjištěného stavu. Jedním z největších úskalí tvorby vlastního hodnocení na naší škole je motivace učitelů - nutnost přesvědčit všechny učitele o významu jejich aktivního zapojení do tvorby hodnocení a o významu vlastního hodnocení školy jako důležitém nástroji, který pomáhá škole v jejím rozvoji.

Fáze tvorby vlastního hodnocení školy v ZUŠ Varnsdorf Struktura vlastního hodnocení školy ZUŠ Varnsdorf byla projednána na pedagogické radě dne 31. 8. 2005. Do procesu zpracování dokumentu byli zapojeni všichni učitelé, ve spolupráci s rodiči i žáky ZUŠ. Zpracování vlastního hodnocení probíhalo v následujících etapách: 1. příprava (seznámení pedagogů s problematikou) 2. sběr a třídění informací (statistické informace a písemné podklady, dotazníkové šetření mezi učiteli, rodiči a žáky, písemné záznamy rozhovorů s rodiči a žáky, vlastní hodnocení tříd pedagogů, vlastní hodnocení předmětových komisí) 3. analýza informací (viz bod 2) 4. pracovní verze – diskuze v užším kruhu koordinátorů 5. kompletace a konečná podoba zprávy

Zdroje informací, materiály a podklady pro vlastní hodnocení Podklady a informace pro zpracování vlastního hodnocení ZUŠ jsou veškeré školní dokumenty, dotazníkové šetření mezi učiteli, rodiči a žáky, písemné záznamy rozhovorů s rodiči, písemné zprávy učitelů a předmětových komisí. Významným dokumentem co do rozsahu se stalo vyhodnocení dotazníků. Pro nízkou výpovědní hodnotu z důvodu malé návratnosti dotazníků však byla do výsledného textu vlastního hodnocení použita jen omezená data. Přesto jsme zde našli mnohé zásadní podněty, uvádím některé příklady.

Informace zjištěné dotazníkovým šetřením – graf č. 1 Klady školy z pohledu pedagogů

Informace zjištěné dotazníkovým šetřením – graf č. 2, č. 3 Celková spokojenost žáků s výukou Vyjádření spokojenosti rodičů

Informace zjištěné dotazníkovým šetřením – graf č. 4 Povědomí rodičů o činnosti občanského sdružení Etuda prima

Struktura výsledného vlastního hodnocení ZUŠ Varnsdorf Školy řeší zpracování vlastního hodnocení co do rozsahu i obsahu různě. Naše škola zvolila úspornější, ale výstižnou formu. Oblasti vlastního hodnocení zůstávají samozřejmě dané (vnější a vnitřní podmínky ke vzdělávání, průběh vzdělávání, podpora školy žákům, spolupráce s rodiči a vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů a dalších osob na vzdělávání, výsledky vzdělávání žáků, řízení školy, kvalita personální práce a DVPP, úroveň výsledků práce školy). Výsledná zpráva čítá 11 stran textu a 5 příloh. Ačkoliv vyhodnocení dotazníkového šetření obsahuje množství grafů a tabulek, v samotném vlastním hodnocení tyto grafy nebyly použity. Nicméně ve vlastním hodnocení ZUŠ za následující školní roky se škola chystá grafy a tabulky využít, a to pro jejich přehlednost a velkou výpovědní hodnotu.

Zjištěné závěry vlastního hodnocení školy Důkazem efektivnosti vlastního hodnocení školy jsou slabé a silné stránky školy, zjištěné na základě analýzy vnitřních podmínek ke vzdělávání. Zvláště pak slabé stránky školy zároveň přináší podněty pro řešení problémů. Mezi slabými stránkami ZUŠ byla označena personální otázka, konkrétně kvalifikovanost pedagogů. Další zjištěné nedostatky týkající se samotného vyučování budou řešeny v blízké době během tvorby ŠVP ZUŠ. Analýza vnějších podmínek ke vzdělávání odhalila nepříznivou demografickou a ekonomickou situaci, s níž se musí škola potýkat. Úkolem se tedy stává hledání způsobů boje proti těmto vnějším podmínkám. Alarmující je také nedostatečná informovanost rodičů o činnosti občanského sdružení Etuda prima, které má pro školu zásadní význam. Z těchto závěrů jasně vyplývá, že dokument má nespornou úlohu v procesu zdravého rozvoje školy.

Děkuji za pozornost! Závěr Prezentaci vypracovala: Mgr. Jitka Mauricová za ZUŠ Varnsdorf, Národní 512, příspěvková organizace Ústeckého kraje Ředitelka školy: Jarmila Šenová Telefon: 412 375 455 Fax: 412 375 453 IČO: 65081803 E – mail: zusvarnsdorf@tiscali.cz Webové stránky: www.zusvarnsdorf.estranky.cz