Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Analýza potřeb v území.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Analýza potřeb v území."— Transkript prezentace:

1 Analýza potřeb v území

2 Struktura KAP LK I. Úvod Analýza potřeb v území Analýza potřeb škol
Prioritizace Krajský akční plán vzdělávání Libereckého kraje I. + Rámec pro podporu infrastruktury (příloha dokumentu) - již schváleno členy RSK dne Jednotlivé části (A, B, C…), A: Úvod B: Analýza potřeb v území – zpracovává realizační tým ve spolupráci s odbornými minitýmy C: Analýza potřeb škol– sladění potřeb kraje a jednotlivých škol, zpracovala odborná garantka KAP (NÚV) – rozsáhlé dotazníkové šetření 11/2015 – 1/2016, odkázat na Gábinu D: Prioritizace – tabulky, zpracoval realizační tým E: KAP LK I. – pavouk, zpracoval realizační tým Rámec – realizační tým KAP, v deskách tištená podoba

3 Klíčová témata vzdělávání
10 klíčových témat - vychází ze závazných postupů tvorby KAP (MŠMT) důležitá pro oblast vzdělávání v Libereckém kraji povinná vs. nepovinná zaměřená na SŠ/VOŠ vs. průřezová (zaměřená na MŠ/ZŠ/SŠ/VOŠ) Průřezová klíčová témata - spolupráce s MAP (zaměření na MŠ a ZŠ)

4 Klíčová témata vzdělávání
- povinná - Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě – průřezové, (metodička: M. Leníková) Podpora polytechnického vzdělávání – průřezové, (metodička: J. Štefková) Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů – průřezové, (metodička: J. Antošová) Rozvoj kariérového poradenství (metodička: J. Antošová) Rozvoj škol jako center celoživotního učení (metodička: J. Antošová) Podpora inkluze (metodička: J. Antošová)

5 Klíčová témata vzdělávání
- nepovinná - Rozvoj výuky cizích jazyků (metodička: M. Leníková) ICT kompetence (metodička: J. Štefková) Čtenářská a matematická gramotnost (metodička: M. Leníková) Zkvalitnění péče o žáky nadané a talentované – LK jediný zpracovává jako samostatné téma, (metodička: M. Leníková) Vypíchnout Talentované, ostatní kraje v rámci Inkluze

6 Struktura Analýzy potřeb v území
10 dílčích kapitol podle 10 klíčových témat obecný úvod k tématu situace v ČR zpracování tématu ve strategických dokumentech situace v kraji (aktivity, soutěže, projekty, dotační programy aj.) zhodnocení dotazníkového šetření NÚV Analýza potřeb v území = část B, kapitola 8 „Oblasti intervence“ = podkapitoly pojmenovány podle klíčových témat, str všechna klíčová témata zpracována podle jednoho schématu, infrastruktura ve všech ostatních dokumenty Evropské – Národní – Krajské, obecné X specifické

7 Zdroje Analýzy potřeb v území
analýza strategických dokumentů spolupráce s odborníky v minitýmech workshop s řediteli SŠ a VOŠ v dubnu 2016 Dokumenty: výchozí podklad pro jednání v odborných minitýmech, úvod do problematiky, Evropské – Národní – Krajské (nejdůležitější možná namátkou jmenovat) Minitýmy: 10 minitýmů (95 odborníků, 21 setkání), připomínkování analýzy strategických dokumentů, tvorba SWOT analýzy, příprava podkladů pro Prioritizaci pro PS Vzdělávání, blíže v následující prezentaci Jana Antošová Workshop: v průběhu Porady ředitelů škol a školských zařízení v LK (duben 2016), vyplňovali pracovní list, slabé stránky a problémové oblasti ve všech uvedených klíčových tématech, informace zapracovány

8 Výstup z druhého jednání odborných minitýmů
Výstup z druhého jednání odborných minitýmů ze všech zdrojů zpracována souhrnná tabulka, na 2. jednání minitýmů dotvářena, komentována, proto vždy uváděn zdroj informací ve zvláštním sloupci z tabulky vychází Část B, kapitola 9 „Finální souhrn výsledků Analýzy potřeb v území“, str. 227 – 263 z Finálního souhrnu pak vychází Část C Prioritizace (více Mája) obrázek pouze výňatek, ukázka, kolik informací a podnětů se muselo v rámci minitýmu zpracovat

9 Závěr Analýzy potřeb v území
Závěr Analýzy potřeb v území Finální souhrn výsledků Analýzy potřeb v území každá tabulka obsahuje definici problémů v dané vzdělávací oblasti příčiny navrhované obecné i dílčí cíle, kterých má být v průběhu realizace projektu dosaženo Část B, kapitola 9 „Finální souhrn výsledků Analýzy potřeb v území“, str. 227 – 263 podklad pro Prioritizaci, prioritizovaly se obecné cíle, opět odkázat na Máju po přestávce

10 Kontakt Mgr. Jana Štefková metodička projektu KAP LK Email :
Telefon: tel.:  402


Stáhnout ppt "Analýza potřeb v území."

Podobné prezentace


Reklamy Google