ÚHÚL Brandýs nad Labem pobočka Stará Boleslav

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
Advertisements

Uzavírání veřejnoprávních smluv
Spisová služba Ivana Šmídová
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Vedení správního řízení
Dozorčí rady pracovišť AV ČR z pohledu právního setkání předsedů a místopředsedů DR 25. dubna 2007.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Krajská knihovna Františka Bartoše ve Zlíně 1 Zajištění vybraných regionálních funkcí na úrovni střediskových knihoven PhDr. Zdeňka Friedlová.
Verze Modul OCENĚNÍ DaMaSk
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
GRANTOVÝ SYSTÉM MČ Praha 21 ZMĚNY ŽÁDOST VYÚČTOVÁNÍ ÚJEZD NAD LESY 7. LEDNA 2012.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Jiří Pospíšil, ministr spravedlnosti tisková konference
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Pravomoc obecních (městských) úřadů při ochraně a povolování kácení dřevin rostoucích mimo les A. Co je lesní zeleň? B.Lesní porosty C.Ovocné dřeviny.
Vaše jistota na trhu IT Důvěryhodné ukládání elektronických dokumentů (legislativní pohled) David Zimandl, ICZ a.s Brno.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
Automobil a daň z mezd Poskytne-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně firemní motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Znalecký posudek SHRNUTÍ.
Legislativní řešení registru územní identifikace, adres a nemovitostí Vladimír Weis ISSS 2006 Hradec Králové –
Právo na informace Tereza Danielisová,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Jednotná kontaktní místa podle zákona o volném pohybu služeb Vlastimil Slovák, odbor Vnitřního trhu a služeb EU Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Oceňování lesa jako biologických aktiv (IAS 41) a začlenění jejich hodnoty do finančního účetnictví.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
1 Program ZNALEC Modul OCENĚNÍ (c) DaMaSk Struktura hlavního menu.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
Příspěvek na péči v působnosti Úřadu práce ČR
Územní samospráva Obce
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Východiska oceňování nemovitostí. Co je to oceňování? Omezení vypovídací schopnosti ocenění (objektivní faktory) Vyjádření znalce – posudek, zpráva.
Základní registr územní identifikace a nemovitostí Zbyněk Havelda Úřad pro veřejné informační systémy Seminář sdružení Nemoforum.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Veřejnoprávní smlouvy
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Ekologie a životní prostředí 2011 Barbora Kněžínková
Tel , Problematika zaměstnávání zahraničních pracovníků z pohledu inspektorátu práce Mgr. Dagmar Lahresová.
Stavební právo.
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Program na podporu lesních ekosystémů
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Transkript prezentace:

ÚHÚL Brandýs nad Labem pobočka Stará Boleslav METODIKA POSTUPU TVORBY ZNALECKÝCH POSUDKŮ A ODBORNÝCH POSOUZENÍ ÚHÚL BRANDÝS NAD LABEM ÚHÚL Brandýs nad Labem pobočka Stará Boleslav

Znalecké posudky a odborná posouzení jako předmět činnosti ÚHÚL Tvorba znaleckých posudků a odborných posouzení je jako jeden z předmětů činností definován Zřizovací listinou ÚHÚL Brandýs nad Labem (body 3, 15 a 22). Znalecké posudky (ZP) Odborná posouzení (OP) 15) Vyhotovování znaleckých posudků podle zákona č. 36/1967 Sb., o znalcích a tlumočnících, ve znění pozdějších předpisů, v rozsahu znaleckého oprávnění (oceňování pozemků, trvalých porostů a škod na lesních porostech, provoz a ekonomika lesní výroby) pro státní orgány a státní podniky, které mají právo hospodaření k lesům ve vlastnictví státu. 3) Poskytování informací o lesích a myslivosti Ministerstvu vnitra pro krajské a okresní úřady a pro obecní úřady obcí s rozšířenou působností 22) Vyhotovování odborných posouzení jako podkladů pro kontrolní funkce zakladatele ve smyslu příslušných ustanovení zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, ve znění pozdějších předpisů, včetně vyhotovování odborných posouzení pro státní podniky, které mají právo hospodaření k lesům ve vlastnictví státu.

Znalecké posudky a odborná posouzení jako předmět činnosti ÚHÚL ÚHÚL je veden jako znalecký ústav v druhém oddílu Seznamu ústavů kvalifikovaných pro znaleckou činnost ve 2 oborech: Lesní hospodářství Ekonomika s rozsahem znaleckého oprávnění pro oceňování pozemků, trvalých porostů a škod na lesních porostech, provoz a ekonomiku lesní výroby

Znalecké posudky a odborná posouzení jako předmět činnosti ÚHÚL V polovině roku 2010 byla rozhodnutím ředitele ÚHÚL pověřena ve spolupráci s právním referátem ÚHÚL centrální správou ZP a OP pobočka Stará Boleslav Požadavky rozhodnutí vytvoření jednotného metodického postupu tvorby ZP a OP Centrální správa ZP a OP

Metodika tvorby ZP a OP Obsah Zásady přijímání a evidence objednávek ZP a OP Zásady zpracování, formální a věcná úprava ZP a OP Zásady tvorby podkladů k fakturaci Finální úpravy a kontrola ZP, OP a podkladů k fakturaci Distribuce ZP objednateli Vedení Znaleckého deníku Zásada jednotnosti pracovních postupů - otevřené téma, snaha o postupné dopracování výčtu znaleckých úkonů a jednotného přístupu ÚHÚL k nim (např. otázka stanovení tržní ceny)

Přijímání a evidence objednávek ZP Znalecké posudky Výčet oprávněných objednatelů: Státní orgány (soud, PČR, KrÚ, ORP, ČIŽP, …..) LČR (pouze ředitel OBK) VLS Objednávky přijímá ředitel ÚHÚL, náměstek HÚEL a ředitel pobočky Stará Boleslav Právní referát ÚHÚL ve spolupráci s pobočkou Stará Boleslav posoudí, zda obsah objednávky vyhovuje požadavkům na znalecký posudek dle zřizovací listiny ÚHÚL Brandýs nad Labem. Pokud vyhovuje, je elektronicky odeslána řediteli místně příslušné pobočky ke zpracování. Prodloužení lhůty zpracování - v případě soudu či PČR žádá právní referát ÚHÚL Odmítnutí objednávky - případné odmítnutí objednávky z výše uvedených důvodů rozhodne ředitel ÚHÚL (náměstek HÚEL) písemným vyrozuměním objednatele (prostřednictvím právníka ÚHÚL) Originály všech objednávek archivuje právní referát ÚHÚL. V elektronické podobě archivuje pobočka Stará Boleslav.

Přijímání a evidence objednávek OP Odborná posouzení Výčet oprávněných objednatelů: Soudy, PČR Orgány státní správy lesů (v rámci standardní podpory orgánů SSL) LČR (pouze ředitel OBK) VLS Objednávky přijímá ředitel ÚHÚL, náměstek HÚEL a ředitel pobočky. Pochybnosti o tom, zda zadání posouzení odpovídá či neodpovídá pracovní náplni či kompetentnosti ÚHÚL v dané problematice jsou řešeny v součinnosti ředitele místně příslušné pobočky (náměstka HÚEL) a právního referátu ÚHÚL. Prodloužení lhůty zpracování - v případě soudu či PČR žádá právní referát ÚHÚL Odmítnutí objednávky - písemně - ředitel ÚHÚL (náměstek HÚEL) - v případě pověření soudu, PČR, LČR, VLS - ředitel místně příslušné pobočky - v ostatních případech Originál objednávky je archivován na místně příslušné pobočce V elektronické podobě archivuje také pobočka Stará Boleslav (nutno zaslat ještě před započetím prací)

Zásady zpracování ZP a OP na pobočce Titulní strana ZP Číslo znaleckého posudku - čísla posudku přiděluje pověřený pracovník pobočky Stará Boleslav Objednatel - oficiální název objednatele (organizace, firma, příp. jméno, příjmení) s adresou Posudek vypracoval - uvede se jednotná formulace: Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad Labem, Nábřežní 1326, 250 01 Brandýs nad Labem jako ústav kvalifikovaný v oboru oceňování pozemků, trvalých porostů a škod na lesních porostech, provoz a ekonomika lesní výroby Je naprosto nezbytné zachovat a dodržovat tuto formulaci, neboť v seznamu ústavů kvalifikovaných pro znaleckou činnost je uveden ÚHÚL Brandýs nad Labem, nikoliv například pobočka Stará Boleslav, České Budějovice či jakákoliv další jiná; v praxi to znamená, že na titulní straně znaleckého posudku nesmí být vyznačen jiný zpracovatel než ÚHÚL Brandýs nad Labem. Datum přijetí objednávky - uvede se datum zapsání objednávky do spisové služby Datum posouzení - datum šetření, vyplní pobočka, která posudek vypracovala Datum odeslání - datum vyplní pobočka Stará Boleslav dle aktuálního data odeslání Počet stran - nutno odlišit počet stran posudku a počet stran příloh Počet vyhotovení - uvede se počet vyhotovení znaleckého posudku, který je součtem počtu vyhotovení požadovaných v objednávce objednatele a počtu vyhotovení, které vyžaduje ÚHÚL pro potřeby archivace z důvodu případné účasti u soudního sporu (1x archiv právního oddělení, 1x archiv pobočky, která posudek zpracovala)

Zásady zpracování ZP a OP na pobočce Titulní strana OP Číslo odborného posouzení - číslo odborného posouzení je identické s číslem jednacím, které objednávce přidělí pracovník spisové služby. Toto číslo je lomeno rokem, ve kterém je odborné posouzení vypracováno Objednatel - uvede se oficiální název objednatele (organizace, firma, příp. jméno, příjmení) s adresou Posouzení vypracoval - uvede se adresa pobočky ÚHÚL, která posudek vypracovala, v odůvodněných případech lze uvést adresu ústředí ÚHÚL Datum přijetí objednávky - uvede se datum zapsání objednávky do spisové služby Datum posouzení - datum šetření, vyplní pobočka, která posudek vypracovala Datum odeslání - datum, kdy je odborné posouzení odesláno z pobočky Počet stran - nutno odlišit počet stran odborného posouzení a počet stran příloh Počet vyhotovení - uvede se počet vyhotovení odborného posouzení, který je součtem počtu vyhotovení požadovaných v objednávce objednatele a počtu vyhotovení, které vyžaduje ÚHÚL pro potřeby archivace z důvodu případné účasti u soudního sporu (zpravidla 1x archiv pobočky, která posouzení zpracovala)

Zásady zpracování ZP a OP na pobočce Osnova ZP Formální úprava vnitřní částí znaleckého posudku a odborného posouzení není striktně daná, je závislá na konkrétních požadavcích objednatele, zpravidla obsahuje 4 základní body: ÚVOD NÁLEZ POSUDEK REKAPITULACE Datum vypracování Jméno zpracovatele + pobočka Razítko a Podpis - podepisuje ředitel ÚHÚL (případně osoba jím pověřená) Seznam příloh Znalecká doložka Přílohy + Podklady k Fakturaci VŠE ODESLAT ELEKTRONICKY DO STARÉ BOLESLAVI a PRÁVNÍMU REFERÁTU ÚHÚL (s dostatečnou časovou rezervou)

Zásady zpracování ZP a OP na pobočce Osnova OP Formální úprava vnitřní částí znaleckého posudku a odborného posouzení není striktně daná, je závislá na konkrétních požadavcích objednatele, zpravidla obsahuje 4 základní body: ÚVOD NÁLEZ POSUDEK REKAPITULACE Datum vypracování Jméno zpracovatele + pobočka Razítko a Podpis - podepisuje ředitel pobočky Seznam příloh Znalecká doložka pouze u znaleckých posudků Přílohy + Podklady k Fakturaci VŠE ODESLAT ELEKTRONICKY DO STARÉ BOLESLAVI a případně PRÁVNÍMU REFERÁTU ÚHÚL (s dostatečnou časovou rezervou)

Finalizace ZP a OP ve Staré Boleslavi a Brandýse pobočka Stará Boleslav Kontrola formální úpravy Kontrola jednotného postupu řešení zadaného úkolu. Kontrola podkladů k fakturaci právní referát ÚHÚL Kontrola formální úpravy - kontrola titulní strany (správný název objednatele, zpracovatele, spisové značky) Kontrola plnění dohodnutých lhůt Kontrola přítomnosti znalecké doložky Věcná správnost - vyžaduje-li to charakter ZP Tisk, podpis ředitele, odeslání posudku, předání podkladů k fakturaci do účtárny a zápis do Znaleckého deníku zařizuje pobočka Stará Boleslav

Finalizace ZP a OP ve Staré Boleslavi a Brandýse Finalizace OP pobočka Stará Boleslav Kontrola formální úpravy Kontrola jednotného postupu řešení zadaného úkolu. Kontrola podkladů k fakturaci právní referát ÚHÚL – pouze v odůvodněných případech Kontrola formální úpravy - kontrola titulní strany (správný název objednatele, zpracovatele, spisové značky) Kontrola plnění dohodnutých lhůt Kontrola přítomnosti znalecké doložky Věcná správnost - vyžaduje-li to charakter OP Tisk (kroužková vazba), podpis ředitele pobočky, odeslání posouzení, předání podkladů k fakturaci do účtárny zařizuje zpracovatelská pobočka

Podklady k fakturaci Podklady pro ZP Středisko - uvede se číslo (z číselníku středisek) pobočky (např. 201 007) Zakázka - uvede se odpovídající konto Adresa objednatele - uvede se přesná fakturační adresa objednatele včetně IČ a DIČ Číslo znaleckého posudku - čísla posudku přiděluje pověřený pracovník pobočky Stará Boleslav (číslo si lze vyžádat těsně před odesláním zpracovaného posudku od pověřeného pracovníka pobočky Stará Boleslav) Odborné práce - odprac. hodiny - uvede se přesný počet hodin (započítají se všichni účastníci šetření) strávený při práci na znaleckém posudku s rozdělením na venkovní a kancelářské dny. Poslední započatá hodina se započte jako celá. Uvede se finanční částka v Kč vypočítaná jako součin celkového počtu hodin a hodinové sazby za práci na znaleckém posudku. Jednotná hodinová sazba ÚHÚL je 350 Kč/hod. Cestovné - uvede se celkový počet ujetých kilometrů za účelem zpracování znaleckého posudku. Celková částka za cestovné se vypočítá podle Zákoníku práce a platné vyhlášky MPSV o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad (od 1. 1. 2012 vyhl. č. 429/2011 Sb.) a to podle spotřeby konkrétního AUS, kterým je jízda provedena.   Upozornění - vyhláška (resp. částka sazby základní náhrady) je každým rokem obměňována Ostatní náklady - uvedou se ostatní náklady - parkovné, nocležné, náklady na tisk a vazbu (doplní pověřený pracovník pobočky Stará Boleslav) a jiné hotové výdaje v Kč Poštovné - uvede se paušální částka 70 Kč Zpracovatel podkladů - uvede se jméno zpracovatele podkladů

Podklady k fakturaci Podklady pro OP Středisko - uvede se číslo (z číselníku středisek) pobočky (např. 201 007) Zakázka - uvede se odpovídající konto Adresa objednatele - uvede se přesná fakturační adresa objednatele včetně IČ a DIČ Číslo odborného posouzení - číslo jednací Odborné práce - odprac. hodiny - uvede se přesný počet hodin (započítají se všichni účastníci šetření) strávený při práci na odborném posouzení s rozdělením na venkovní a kancelářské dny. Poslední započatá hodina se započte jako celá. Uvede se finanční částka v Kč vypočítaná jako součin celkového počtu hodin a hodinové sazby za práci na znaleckém posudku. Jednotná hodinová sazba ÚHÚL je 500 Kč/hod. Cestovné - uvede se celkový počet ujetých kilometrů za účelem zpracování znaleckého posudku. Celková částka za cestovné se vypočítá podle Zákoníku práce a platné vyhlášky MPSV o změně sazby základní náhrady za používání silničních motorových vozidel a stravného a o stanovení průměrné ceny pohonných hmot pro účely poskytování cestovních náhrad (od 1. 1. 2012 vyhl. č. 429/2011 Sb.) a to podle spotřeby konkrétního AUS, kterým je jízda provedena.   Upozornění - vyhláška (resp. částka sazby základní náhrady) je každým rokem obměňována Ostatní náklady - uvedou se ostatní náklady - parkovné, nocležné, náklady na tisk a vazbu (doplní pověřený pracovník pobočky Stará Boleslav) a jiné hotové výdaje v Kč Poštovné - uvede se paušální částka 70 Kč Zpracovatel podkladů - uvede se jméno zpracovatele podkladů

Znalecký deník ZP Zápis do Znaleckého deníku - pobočka Stará Boleslav OP Zápis do seznamu odborných posouzení (připravuje se) Informace k problematice na http://uhul-www/znalci/default.aspx

Prozatímní výčet častých znaleckých úkolů Znalecký úkol Způsob řešení v ÚHÚL stanovení úřední ceny porostu metoda stanovení úřední hodnoty porostu stanovení ceny porostu v místě a čase obvyklé výnosová metoda (ocenění porostu metodou čisté současné hodnoty) stanovení úřední ceny pozemku metoda stanovení úřední hodnoty pozemku stanovení ceny pozemku v místě a čase obvyklé je doporučeno použít úřední hodnotu porostu zjištění vykácené dřevní hmoty porostu z pařezů dřevina SM: metoda Plzeň ostatní dřeviny: metoda převodních tabulek pro převod tlouštěk pařezů na tloušťku stromu ve výšce 1,3 metru nad zemí (Štěrba 1998)

Pověřené osoby Právní referát ÚHÚL: JUDr. Radoslav Staško tel. 322 319 817 mob. 722 805 348 e-mail: Stasko.Radoslav@uhul.cz   Pověřený pracovník pobočky Stará Boleslav: Ing. Leoš Macek tel. 326 911 858 mob. 725 326 367 e-mail: Macek.Leos@uhul.cz Vedoucí oddělení TP na ústředí ÚHÚL - možnost tisku rozsáhlejších ZP a OP : Ing. Kamila Soprová tel. 322 319 861 mob. 602 124 777 Soprova.Kamila@uhul.cz

Děkuji za pozornost