SYNONYMA Jazyk a řeč
Použité odkazy www.pixabay.com Chlapec a děvče, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/chlapec-d%C4%9Bv%C4%8De-ruku-v-ruce-d%C4%9Bti-160168 Dům, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/dom%C3%A1c%C3%AD-d%C5%AFm-budova-architektura-158089/ Míč, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/pl%C3%A1%C5%BEov%C3%BD-m%C3%AD%C4%8D-koule-nafukovac%C3%AD-beach-575425/ Auto, AUTOR NEZNÁMÝ. http://pixabay.com [online]. [cit. 21.2.2015]. Dostupný na WWW: http://pixabay.com/cs/auto- sportovn%C3%AD-automobil-42552/
Metodický pokyn Integrovaný blok: synonyma Popis: materiál obsahuje pracovní list s obrázky, pomocí kterých si děti procvičují některá ze synonym (slova souznačná) Např. chlapec-kluk.,dívka-holka,míč-balón,dům-chalupa ,auto-vůz Očekávání a cíle: děti získají základní povědomí o slovech souznačných a dovednost nahradit dané slovo slovem souznačným Slova souznačná (synonyma) jsou slova stejného nebo podobného významu Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem 1. dítě si vybere obrázek, pojmenuje ho, při správné odpovědi na něj může kliknout a objeví se smajlík 2. další dítě najde stejný obrázek a pokud správně určí synonymum, může na obrázek kliknout a obrázek opět zmizí a objeví se smajlík 3.takto pokračuji se všemi obrázky Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je seznámit a procvičit s dětmi slova souznačná (synonyma) aneb „Jak se to řekne jinak“ Obrázky chlapce, dívky, auta, míče a domu mají děti nakresleny na kartičkách, připevňují je na magnetickou tabulku a říkají, jak se dá obrázek pojmenovat jiným slovem Jiná varianta je přímá kresba obrázků na tabulku a hledání slov souznačných Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Rozšiřování slovní zásoby Pojmenovávat věci, kterými je člověk obklopen Nacházet pro věci různá pojmenování Poznat slova stejného nebo podobného významu Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.