Řešení problémů učením

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Vánoční pečení Bc. Barbora Haslová.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Svátek svatého Martina
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Cesta vánočního stromečku
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Řešení problémů učením Zajícova chaloupka Řešení problémů učením

Přišlo jaro, liščina chaloupka roztála, ale zajícova zůstala stát. Zajícova chaloupka Byla jedna liška a zajíc. Liška si postavila chaloupku z ledu a zajíc z kůry. Přišlo jaro, liščina chaloupka roztála, ale zajícova zůstala stát. Liška požádala zajíce, aby ji vzal k sobě na noc, ale pak ho z jeho chaloupky vystrnadila. Jak tak zajíček šel a plakal, potkal na cestě psy. „Haf ..... ňaf ..... haf! Pročpak, zajíčku, naříkáš?“  „Jakpak nemám plakat, naříkat? Měl jsem chaloupku z kůry a liška z ledu. Chaloupka jí roztála. Včera u mne přespala a dneska mě vyhnala.“  „Neplač, zajíčku,“ povídali psi, „my lišku vyženem.“  „Kdepak, tu nevyženete!“  „Ale vyženem!“ A hned se vydali k chaloupce. „Haf ..... ňaf ..... haf! Polez, liško, polez ven!“ Ale liška se dál rozvalovala na peci a křikla:  „Chcete, abych vylezla? Chcete, abych byla zlá? Zmizte rychle od chalupy, než z vás budou lítat chlupy!“ Psi se lekli a utekli.  A zajíček zase šel a plakal. V tom se valil proti němu medvěd.  „Pročpak, zajíčku, naříkáš?“  Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

„Zaveď mě tam, já ji vyženu!“ křikl býk. „Jakpak nemám plakat, naříkat? Měl jsem chaloupku z kůry a liška z ledu. Chaloupka jí roztála. Včera u mne přespala a dneska mě vyhnala.“  „Neplač, zajíčku,“ povídal medvěd, „já lišku vyženu.“  „Kdepak, medvěde, to se Ti nepodaří. Psi už to zkusili, sami utéct museli, a Ty ji taky nevyženeš.“ Medvěd přišel k chaloupce a zařval: „Polez, liško, polez ven!“ A ta zase spustila z pece:  „Chceš, abych vylezla? Chceš, abych byla zlá? Když nezmizíš od chalupy, budou z Tebe lítat chlupy!“ Medvěd se lekl a utekl. A zajíček zase šel a plakal. V tom potkal býka.  „Pročpak, zajíčku, naříkáš?“ „Zaveď mě tam, já ji vyženu!“ křikl býk. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

„Kdepak, býku, to se Ti nepodaří. Psi už to zkusili, sami utéct museli, medvěd už to zkusil, sám utéct musel, a Ty ji taky nevyženeš.“  „Ale vyženu!“ Zastavili u chaloupky. Býk zabučel:  „Polez, liško, polez ven!“ A ta zase spustila z pece:  „Chceš, abych vylezla? Chceš, abych byla zlá? Když nezmizíš od chalupy, budou z Tebe lítat chlupy!“ Býk se lekl a utekl.  Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Zajíček se vydal znovu na cestu, plakal, slzy mu tekly proudem, málem pro ně ani neviděl kohoutka s kosou.  „Kykyrykyký! Pročpak, zajíčku, naříkáš?“  „Jakpak nemám plakat, naříkat? Měl jsem chaloupku z kůry a liška z ledu. Chaloupka jí roztála. Včera u mne přespala a dneska mě vyhnala.“  „Tak pojď, já ji vyženu!“  „Kdepak, kohoutku, to se Ti nepodaří. Psi už to zkusili, sami utéct museli, medvěd už to zkusil, sám utéct musel, býk to zkusil, utéct musel, a Ty ji už vůbec nevyženeš.“  „Ale vyženu!“  Přišli k chaloupce. Kohoutek se postavil před dveře, mávl kosou a zaplácal křídly: „Kykyrykyký! K chaloupce v lese kohout kosu nese,  zlobí se a mračí, vylez, liško, radši, hajdy z pece,  jestli nechceš být o hlavu kratší!“ Liška to uslyšela, lekla se a zavolala:  „Už se obouvám ..... Už se chystám ..... .“  Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

„Kykyrykyký! K chaloupce v lese kohout kosu nese,  zlobí se a mračí, vylez, liško, radši, hajdy z pece,  jestli nechceš být o hlavu kratší!“ Liška mu odpověděla:  „Už se oblékám ..... Už jdu ..... “  Kohoutek zazpíval potřetí: Z chalupy se ozvalo:  „Už si beru kožich ..... Už otvírám ..... “  Liška otevřela dveře, vyběhla a kohoutek šmik! a usekl jí kosou hlavu.  A od té doby žijí zajíc a kohout v chaloupce spolu.   Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité odkazy Vlastní ilustrace AUTOR NEZNÁMÝ. Zajícova chaloupka [online]. [cit. 20.4.2015]. Dostupný na WWW: http://www.pohadky.xf.cz/?pg=pohadka&nazev=zajicova- chaloupka

Metodický pokyn Integrovaný blok: dovednost Popis Děti mají možnost seznámit se s různými stavebními materiály a jejich vlastnostmi. Očekávání a cíle Děti dokáží využít odlišných vlastností různých materiálů. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Snímek1 – 5 četba pohádky, rozhovor o pohádce. Na snímku č. 6 řešíme led, jeho vlastnosti a využití. Na snímku č. 7 řešíme dřevo, jeho vlastnosti a využití. Na snímcích č. 8 a 9. děti vybírají kliknutím obrázky, které jsou ze stejného materiálu jako chaloupka na snímku. Na snímku č. 10 opakujeme znalosti a vlastnosti materiálů, při kliknutí se obrázky schovají do správné chaloupky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.