Polytechnika v dětské literatuře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Muzikantská rodina Polytechnika v písni. Poznáš písničku? Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Hudební nástroje.
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Proměny vody Alena Maurová.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
Velikost nářadí.
Poznávání zvuků kolem nás
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Včela medonosná.
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
Zvířata domácí, volně žijící a exotická
vnímání, pozornost, soustředěnost
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Hrajeme si na fotografa
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
Odpad patří do kontejnerů
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
Poznatky ze života zvířat
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
S M Ě R Y.
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

Polytechnika v dětské literatuře O červené slepičce Polytechnika v dětské literatuře Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

O červené slepičce

Koho žádala slepička o pomoc?

Z čeho pečeme chleba?

Téma pro polytechnickou výchovu •    Oblast: Dítě a společnost •     Podoblast: Kultura a umění • Integrovaný blok: Já, ty, my a vnímání •     Téma: Polytechnika v dětské literatuře – Červená slepička •     Dosažené konkretizované výstupy: děti pozorně poslouchají pohádku Cíl: seznámit děti s pracovními činnostmi lidí pomocí pohádkových postav Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité pomůcky Text pohádky Prezentace určená k interaktivnímu řešení Počítač a dotyková obrazovka KUMUČ – magnetická tabulka s obrázky z prezentace Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Metodický postup Motivace: Poslech pohádky Rozhovor o pohádce, kladení jednoduchých otázek Práce s interaktivní prezentací Může následovat praktická činnost dětí – pracují s obrázky z prezentace a dávají je na magnetické tabulky. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité zdroje Kliparty - office.microsoft.com Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Text pohádky Pohádka o červené slepičce Byla jednou jedna slepička, a ta našla zrnko žita. Zavolala kočku, vepříka a kačera. „Kdo z vás mi pomůže to zrnko zasít?“ ptala se. „Já ne!“ řekla kočka. „Já ne!!“ řekl vepřík. „Já ne!!!“ řekl kačer. Zasela tedy slepička sama … a čekala, dokud nevyrostl klásek. Pak se ptala: „Kdo mi pomůže žít a sklidit?“ „Já ne!“ řekl kačer. „Já ne!!“ řeklo prasátko. „Já ne!!!“ řekla kočka. Žala tedy slepička sama. „Kdo mi pomůže vymlátit?“ ptala se potom. „Já ne! Já ne! Já ne!“ volala zvířátka. Slepička vzala cep a vymlátila sama všechno žito. „Kdo mi pomůže to zrní odnést a semlít?“ „Já ne!“ řekla kočka. „Já ne!!“ řekl kačer. „Já ne!!!“ řekl vepřík. A tak slepička sama zrní semlela, zadělala těsto na chléb a upekla jej. „Kdo mi pomůže ten chléb sníst?“ zeptala se naposled. „Já! Já!! Já!!!“ křičela zvířátka jedno přes druhé. Ale slepička řekla: „Nechtěli jste ani sít, ani žít, ani mlátit; nechtěli jste mlít ani péci, nebudete taky jíst!“ A dala chlebíček svým hodným dětem. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.