cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: Gym NMNM Mgr. Jiří Maděra
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Platformy projektu KAP LK
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické metody Androdidaktika.
OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV
Hudební nástroje.
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Zvuky hudebních nástrojů
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Rešerše.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Včela medonosná.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
POVOLÁNÍ.
Andragogika Vzdělávání.
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
ŽÁBY, ŽABKY A ŽABIČKY.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Orientujeme se v prostoru
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Dobré jméno otevírá dveře budoucnosti
Francouzské revoluce a passé composé
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Strategické řízení a plánování
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
Vztah k životnímu prostředí
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Diagnostika dítěte předškolního věku
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ smysluplně zužitkovat připravené didaktické materiály vyzkoušet si práci s různými nástroji pro tvorbu ICT materiálů a online aktivit navrhnout funkční zařazení aktivit do uceleného plánu hodiny otestovat materiály před souvislou pedagogickou praxí trénovat prezentační dovednosti PRO POSLUCHAČE získak portfolio aktivit vhodných pro různé fáze hodiny seznámit se s ICT nástroji pro tvorbu materiálů reflektovat metodu E-U-R

konstruktivismus ve výuce snaha o aktivizaci studentových poznávacích procesů podněcování k interaktivitě a sociální komunikaci strategie směřující k samostatnosti (k tvorbě vlastních poznatků) podpora a využití představivosti a logického myšlení podněcování ke kritickému posuzování informací přechod od transmisivního vyučování (tebeučení) k sebeučení, sebeiniciaci, sebeorganizaci, sebeřízení a sebeevaluaci typické výukové metody: diskuze brainstorming didaktické hry projektová výuka podněcování kritického myšlení skupinová a kooperativní výuka

E-U-R metoda postavená na konstruktivismu třífázový model učení, který se snaží napodobit způsob, jakým se lidé učí přirozeně Evokace: student přemýšlí, co už o tématu ví, co si o něm myslí, ptá se, co by vědět chtěl, uspořádává své dosavadní poznatky, tento proces by měl vzbudit vnitřní motivaci studenta pro získání znalosti Uvědomění si významu informace: student pracuje s novou informací, propojuje ji s tím, co už věděl Reflexe: student reflektuje proces učení, kterým právě prošel, přemýšlí nad tím, co nového se naučil a jak efektivní učení bylo

fáze workshopu: warm up – křížovka Hot Potatoes (Martina) příklad evokace (reflexe předchozích znalostí, motivace, zjištění tématu hodiny) –kahoot a BINGO(Mirka) smysluplná návaznost na nadcházející aktivity + prezentace slovní zásoby speaking – využití vizuálního kontextu pro podnícení motivace (Julie) rozšíření slovní zásoby týkající se tématu (alt. writing) reading – využití autentických online materiálů (Jana) příklady jak popsat téma (návaznost na writing) listening – využití autentického zvukového materiálu (Alena) využití stejného tématu pro nácvik gramatického jevu (v konstruktivismu uvědomění si významu nové informace) writing – využití online nástroje pro reflexi (Julie) smysluplné uplatnění nově nabytých dovedností, přesah ze školní třídy do reálného života

téma hodiny

https://play.kahoot.it/#/?quizId=70f38118-95c3-4008-86de-0cd30caa3fa8

IN BOOKS AND MOVIES DRAGONS

http://www.howtotrainyourdragonbooks.com/herosguidetodeadlydragons/

https://storybird.com/classes/btmj/overview/

THANK YOU FOR YOUR ATTENTION, BUT