Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu"— Transkript prezentace:

1 aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu
Jak vycviCit žáka aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu PŘIPRAVOVALY: Martina Štefková, Miroslava Čmelíková, Julie Tomečková, Jana Teuerová, Alena Štecová

2 cíle workshopu: PRO PREZENTUJÍCÍ
smysluplně zužitkovat připravené didaktické materiály vyzkoušet si práci s různými nástroji pro tvorbu ICT materiálů a online aktivit navrhnout funkční zařazení aktivit do uceleného plánu hodiny otestovat materiály před souvislou pedagogickou praxí trénovat prezentační dovednosti PRO POSLUCHAČE získak portfolio aktivit vhodných pro různé fáze hodiny seznámit se s ICT nástroji pro tvorbu materiálů reflektovat metodu E-U-R

3 konstruktivismus ve výuce
snaha o aktivizaci studentových poznávacích procesů podněcování k interaktivitě a sociální komunikaci strategie směřující k samostatnosti (k tvorbě vlastních poznatků) podpora a využití představivosti a logického myšlení podněcování ke kritickému posuzování informací přechod od transmisivního vyučování (tebeučení) k sebeučení, sebeiniciaci, sebeorganizaci, sebeřízení a sebeevaluaci typické výukové metody: diskuze brainstorming didaktické hry projektová výuka podněcování kritického myšlení skupinová a kooperativní výuka

4 E-U-R metoda postavená na konstruktivismu
třífázový model učení, který se snaží napodobit způsob, jakým se lidé učí přirozeně Evokace: student přemýšlí, co už o tématu ví, co si o něm myslí, ptá se, co by vědět chtěl, uspořádává své dosavadní poznatky, tento proces by měl vzbudit vnitřní motivaci studenta pro získání znalosti Uvědomění si významu informace: student pracuje s novou informací, propojuje ji s tím, co už věděl Reflexe: student reflektuje proces učení, kterým právě prošel, přemýšlí nad tím, co nového se naučil a jak efektivní učení bylo

5 fáze workshopu: warm up – křížovka Hot Potatoes (Martina)
příklad evokace (reflexe předchozích znalostí, motivace, zjištění tématu hodiny) –kahoot a BINGO(Mirka) smysluplná návaznost na nadcházející aktivity + prezentace slovní zásoby speaking – využití vizuálního kontextu pro podnícení motivace (Julie) rozšíření slovní zásoby týkající se tématu (alt. writing) reading – využití autentických online materiálů (Jana) příklady jak popsat téma (návaznost na writing) listening – využití autentického zvukového materiálu (Alena) využití stejného tématu pro nácvik gramatického jevu (v konstruktivismu uvědomění si významu nové informace) writing – využití online nástroje pro reflexi (Julie) smysluplné uplatnění nově nabytých dovedností, přesah ze školní třídy do reálného života

6 téma hodiny

7 https://play.kahoot.it/#/?quizId=70f38118-95c3-4008-86de-0cd30caa3fa8

8

9 IN BOOKS AND MOVIES DRAGONS

10

11

12

13

14

15 https://storybird.com/classes/btmj/overview/

16 THANK YOU FOR YOUR ATTENTION, BUT


Stáhnout ppt "aneb vyvážený plán hodiny s prvky konstruktivismu"

Podobné prezentace


Reklamy Google