Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni"— Transkript prezentace:

1 Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
FOCUS aneb motivační faktory v ohnisku pozornosti vysokoškolského učitele Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni Motivace v e-learningu, FF MU v Brně, 11. února 2014

2 Jak motivovat studenty?
Zdroj obrázku: shutterstock.com

3

4 Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK
TOUŽÍME? Zdroj obrázku: Festival mladé kultury CIGISTOCK

5 Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow,
Pro motivaci studentů jsem přeci udělal maximum… VÁŽNĚ? Zdroj obrázku: flickr.com, autor: krossbow, Creative Commons BY

6 Motivační faktory F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch
S = Smysl (G. Petty, 2004) Zdroj obrázku: flickr.com, autor: c_a_muller, Creative Commons BY-NC-SA

7 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl
...pestrost aktivit, učení hrou, první dojem, červená nit O = Ocenění ...povzbuzení, pochvaly, rychlá zpětná vazba C = Cíle ...dosažitelnost cílů, osobní zájem studenta, individuální přístup U = Úspěch ...optimální tempo a obtížnost práce, prožitek úspěchu S = Smysl ...smysl učení, reálný kontext, využití v praxi

8 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

9 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

10 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

11 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

12 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

13 F = Fantazie O = Ocenění C = Cíle U = Úspěch S = Smysl

14 Konstruktivismus v e-learningu
Motivace → motivační úvod (problémové otázky, otázky k zamyšlení, multimediální uvedení tématu – krátké video k zamyšlení apod.) Aktivita → podněcování účastníků k aktivní práci se zdroji, interaktivita studijních textů, činnostní pojetí praktických cvičení Zkušenost → evokace předchozích zkušeností, praktický úkol v reálném kontextu

15 Konstruktivismus v e-learningu
Pluralita → různorodý přínos jednotlivých studujících a členů autorského týmu, přístup k problémům z mnoha stran a úhlů Kooperace → skupinový úkol, moderované diskusní fórum Reflexe → reflexe osobního přínosu studia v kurzu, sebereflexe (já jako studující on-line kurzu), evaluace

16

17 Děkuji za vaši pozornost.
Lucie Rohlíková tel:


Stáhnout ppt "Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni"

Podobné prezentace


Reklamy Google