CIRKUS orientace
Kterých míčků je víc, s hvězdou nebo se čtverečkem?
Kterých velbloudů je víc, s jedním nebo dvěma hrby?
Kterých zvířátek je víc? Těch, které koukají doprava nebo doleva?
Označ koně, kteří běží doleva. ?
Označ velbloudy, kteří míří doprava. ?
Materiály, pomůcky a technické vybavení Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC
Metodický postup Materiál vznikl v sérii „CIRKUS“. Tato část je zaměřená na počítání (porovnávání početnosti dvou souborů) a prostorovou orientaci (vpravo/vlevo). Na několika interaktivních snímcích děti řeší jednotlivé úkoly. Pro zpětnou vazbu jsou na jednotlivých snímcích umístěná kontrolní tlačítka. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Animace jsou vázány na kontrolní tlačítka se symboly. V první části (snímky č. 2 – 4) - tlačítko se špatnou odpovědí po dotyku zesvětlá. Správné tlačítko spustí aplaus a zesvětlání obrázků, které do odpovědi nepatří. Ve druhé části (snímky č. 5 a č. 6) – děti pomocí nástroje prezentace „pero“ označí obrázky dle zadání na snímku. Dotyk na tlačítka s otazníky spustí mizení špatných odpovědí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy vzdělávací oblast – Dítě a jeho psychika (psychologická) vzdělávací podoblast – poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace dosažené konkretizované výstupy – posoudit početnost dvou souborů; řešit jednoduché úkoly. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.