Brzy budu školákem Nad – pod - vedle
Věci je potřeba umístit na své místo, zkus si to. 2
Vpravo na stole má ležet hrneček s čajíkem
Uprostřed stolu vypadá moc hezky květina
Autíčko zaparkovalo pod stolem
Na stůl vlevo polož knihu
Medvídka dej vpravo od stolu
Moucha vyletěla nad stůl
Vlevo od stolu se zakutálel míč
Tak ještě jednou pomoz uklidit Tak ještě jednou pomoz uklidit! Vpravo na stole leží hrneček, uprostřed je květina, pod stolem auto, vlevo na stole kniha, vedle stolu vpravo medvídek, nad stolem letí moucha, vedle stolu vlevo je míč.
Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (hračky dostupné v MŠ) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Při prezentaci děti procvičí orientaci v prostoru. Na digitální cvičení může navázat obdobné procvičování s reálnými hračkami a předměty u stolků v MŠ. Materiál vznikl v sadě („Brzy budu školákem“) s dalšími materiály. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem První snímek je bez animací. Na dalších snímcích doputuje předmět (dle zadání) na správné místo po dotyku na správný modrý ovál. Ostatní ovály se zahoupou a zesvětlají. Totéž udělají i předměty, kterých se otázka netýká. Na posledním snímku doputují předměty po dotyku na správné místo. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Téma: BRZY BUDU ŠKOLÁKEM Vzdělávací oblast DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Podoblast – POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – zobecňovat, řešit jednoduché rébusy Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.