Informační gramotnost Cesta kaolínu Informační gramotnost
Nachází se pod povrchem Kaolínové naleziště – otázka: „Kde se nachází kaolínové naleziště?“ –odpověď: „Pod povrchem, v přírodě“ Kaolínové naleziště Nachází se pod povrchem
Kaolínový povrchový důl – otázka: „Jakým způsobem získáváme kaolín z přírody?“ – odpověď: „Těžbou v kaolínových dolech“ Kaolínový důl
Bagr při práci v kaolínovém dolu – otázka: „Pomocí jakých strojů těžíme kaolín?“ – odpověď: „Pomocí bagrů“ Bagr při práci…
Továrna na zpracování kaolínu – kaolínka – otázka: „Kde se vytěžený kaolín zpracovává?“ – odpověď: „V kaolínkách“ Továrna na kaolín
Oblasti, kde se kaolínové doly nachází Jedna z oblastí, kde se nachází naleziště kaolínu – otázka: „U kterého města se nachází známé naleziště kaolínu?“ – odpověď: „U Karlových Varů“ Oblasti, kde se kaolínové doly nachází
Továrna, kde se z kaolínu vyrábí porcelán. Továrna na výrobu porcelánu – porcelánka – otázka: „Kde se z kaolínu vyrábí porcelán?“ – odpověď: „V porcelánkách“ Továrna, kde se z kaolínu vyrábí porcelán.
Pec na vypálení kaolínu Pec na vypalování porcelánu – otázka: „Čím musí projít porcelán, aby držel formu?“ – odpověď: „Musí se vypálit v peci“ Pec na vypálení kaolínu
Sklad porcelánu – otázka: „Kde se shromažďuje hotový porcelán Sklad porcelánu – otázka: „Kde se shromažďuje hotový porcelán?“ – odpověď: „V bílých skladech“ Sklad porcelánu
Hotové výrobky – otázka: „K čemu se porcelán používá Hotové výrobky – otázka: „K čemu se porcelán používá?“ – odpověď: „Ke stolování“ Využití porcelánu
Hotový výrobek - čistý bílý porcelán
Porcelán s dekorem – otázka: „Jak můžeme bílý porcelán zdobit Porcelán s dekorem – otázka: „Jak můžeme bílý porcelán zdobit?“ –odpověď: „Různým zdobením, obtisky, barvou“ Barvený porcelán
Použité odkazy Vlastní zdroje
Metodický pokyn Integrovaný blok: svět kolem nás Popis Představení kaolínu jako suroviny k výrobě porcelánu Očekávání a cíle Děti se seznámí s využitím přírodních zdrojů Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Děti se seznamují s procesem výroby porcelánu a jeho využitím. Podrobnější popisky jsou vždy v poznámkách pod snímkem Na posledním snímku 13 děti pomoci elektronického pere zakroužkují, co k sobě patří do sady. Pro kontrolu máme možnost kliknout na obrázek setu Děti si poté zkouší pracovat s keramickou hlínou Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat Nechat se získat pro záměrné učení Odlišit hru od systematické povinnosti Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.