Informační gramotnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
POVOLÁNÍ.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Svátek svatého Martina
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Cesta vánočního stromečku
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Rozhledny v Krušných horách
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Informační gramotnost Cesta kaolínu Informační gramotnost

Nachází se pod povrchem Kaolínové naleziště – otázka: „Kde se nachází kaolínové naleziště?“ –odpověď: „Pod povrchem, v přírodě“ Kaolínové naleziště Nachází se pod povrchem

Kaolínový povrchový důl – otázka: „Jakým způsobem získáváme kaolín z přírody?“ – odpověď: „Těžbou v kaolínových dolech“ Kaolínový důl

Bagr při práci v kaolínovém dolu – otázka: „Pomocí jakých strojů těžíme kaolín?“ – odpověď: „Pomocí bagrů“ Bagr při práci…

Továrna na zpracování kaolínu – kaolínka – otázka: „Kde se vytěžený kaolín zpracovává?“ – odpověď: „V kaolínkách“ Továrna na kaolín

Oblasti, kde se kaolínové doly nachází Jedna z oblastí, kde se nachází naleziště kaolínu – otázka: „U kterého města se nachází známé naleziště kaolínu?“ – odpověď: „U Karlových Varů“ Oblasti, kde se kaolínové doly nachází

Továrna, kde se z kaolínu vyrábí porcelán. Továrna na výrobu porcelánu – porcelánka – otázka: „Kde se z kaolínu vyrábí porcelán?“ – odpověď: „V porcelánkách“ Továrna, kde se z kaolínu vyrábí porcelán.

Pec na vypálení kaolínu Pec na vypalování porcelánu – otázka: „Čím musí projít porcelán, aby držel formu?“ – odpověď: „Musí se vypálit v peci“ Pec na vypálení kaolínu

Sklad porcelánu – otázka: „Kde se shromažďuje hotový porcelán Sklad porcelánu – otázka: „Kde se shromažďuje hotový porcelán?“ – odpověď: „V bílých skladech“ Sklad porcelánu

Hotové výrobky – otázka: „K čemu se porcelán používá Hotové výrobky – otázka: „K čemu se porcelán používá?“ – odpověď: „Ke stolování“ Využití porcelánu

Hotový výrobek - čistý bílý porcelán

Porcelán s dekorem – otázka: „Jak můžeme bílý porcelán zdobit Porcelán s dekorem – otázka: „Jak můžeme bílý porcelán zdobit?“ –odpověď: „Různým zdobením, obtisky, barvou“ Barvený porcelán

Použité odkazy Vlastní zdroje

Metodický pokyn Integrovaný blok: svět kolem nás Popis Představení kaolínu jako suroviny k výrobě porcelánu Očekávání a cíle Děti se seznámí s využitím přírodních zdrojů Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Děti se seznamují s procesem výroby porcelánu a jeho využitím. Podrobnější popisky jsou vždy v poznámkách pod snímkem Na posledním snímku 13 děti pomoci elektronického pere zakroužkují, co k sobě patří do sady. Pro kontrolu máme možnost kliknout na obrázek setu Děti si poté zkouší pracovat s keramickou hlínou Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Postupovat a učit se podle pokynů a instrukcí Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat Nechat se získat pro záměrné učení Odlišit hru od systematické povinnosti Zacházet s předměty digitální technologie, využívat nejzákladnější funkce počítače (zapnout-vypnout, práce s myší, jednoduchou klávesnicí) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.