Český ráj poznávání přírodního bohatství země Jazyk a řeč Vyjadřování, dorozumívání, výslovnost
Na východ od Turnova vystupuje hora, která se jmenuje Kozákov Na východ od Turnova vystupuje hora, která se jmenuje Kozákov. My jsme si sem vyjeli a nyní se rozhlížíme do kraje. Kde je naše město? Co ještě vidíme?
Sestupujeme z vrcholu a horu zkoumáme Sestupujeme z vrcholu a horu zkoumáme. Objevujeme kamenný lom a v něm nás zdraví Jaspísek s Titíkem.
„Když chceš drahokam, musíš nejdřív vydolovat kámen „Když chceš drahokam, musíš nejdřív vydolovat kámen. Čím si můžeš pomoci?“
Vydolované kameny obrousíme a vyleštíme Vydolované kameny obrousíme a vyleštíme. Najdi obrázek, kde se kameny leští.
Najdi shodnou fotografii
Použité odkazy Vlastní zdroje
Metodický pokyn Integrovaný blok: příroda Popis Seznamuji děti s přírodním bohatstvím našeho kraje Očekávání a cíle Poznání práce s drahými kameny a prohloubení vztahu k místu, kde žiji Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č. 2 si vyprávíme o zdejším kraji „Co vidím z vrcholu hory Kozákov Na snímku č. 3 procházíme lomem na drahé kameny a seznamujeme se s našimi průvodci skřítky …. (objeví se na kliknutí) Na snímku č. 4 Hledáme vhodné nářadí na dobývání kamenů z lomu (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Na snímku č. 5 dále vyprávíme o zpracování vydolovaného kamene a hledáme mezi fotografiemi druh práce – leštění. (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Na snímku č.6 z hromádky kamenů přiřazujeme stejné dvojice. (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení U každého snímku je v poznámkách psaná instrukce Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Veškeré poznatky si děti mají možnost vyzkoušet v praxi – vhodné pomůcky: kladívko, brusný papír, vata…. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, ve vhodně zformulovaných větách Používat jednoduchá souvětí, vyjádřit myšlenku, nápad, mínění, popsat situaci, událost, vyjádřit svoje pocity, prožitky Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Tvořivě využívat přírodní i ostatní materiály Experimentovat s výtvarně netradičními materiály Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného Mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno (např. poznatky o přírodě živé i neživé, o přírodních jevech a dějích, o lidech a jejich životě, o kultuře či technice) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.