Český ráj poznávání přírodního bohatství země

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Informační gramotnost
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Svátek svatého Martina
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Cesta vánočního stromečku
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
Transkript prezentace:

Český ráj poznávání přírodního bohatství země Jazyk a řeč Vyjadřování, dorozumívání, výslovnost

Na východ od Turnova vystupuje hora, která se jmenuje Kozákov Na východ od Turnova vystupuje hora, která se jmenuje Kozákov. My jsme si sem vyjeli a nyní se rozhlížíme do kraje. Kde je naše město? Co ještě vidíme?

Sestupujeme z vrcholu a horu zkoumáme Sestupujeme z vrcholu a horu zkoumáme. Objevujeme kamenný lom a v něm nás zdraví Jaspísek s Titíkem.

„Když chceš drahokam, musíš nejdřív vydolovat kámen „Když chceš drahokam, musíš nejdřív vydolovat kámen. Čím si můžeš pomoci?“

Vydolované kameny obrousíme a vyleštíme Vydolované kameny obrousíme a vyleštíme. Najdi obrázek, kde se kameny leští.

Najdi shodnou fotografii

Použité odkazy Vlastní zdroje

Metodický pokyn Integrovaný blok: příroda Popis Seznamuji děti s přírodním bohatstvím našeho kraje Očekávání a cíle Poznání práce s drahými kameny a prohloubení vztahu k místu, kde žiji Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č. 2 si vyprávíme o zdejším kraji „Co vidím z vrcholu hory Kozákov Na snímku č. 3 procházíme lomem na drahé kameny a seznamujeme se s našimi průvodci skřítky …. (objeví se na kliknutí) Na snímku č. 4 Hledáme vhodné nářadí na dobývání kamenů z lomu (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Na snímku č. 5 dále vyprávíme o zpracování vydolovaného kamene a hledáme mezi fotografiemi druh práce – leštění. (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Na snímku č.6 z hromádky kamenů přiřazujeme stejné dvojice. (kliknutím na vybrané nářadí se dětem nabízí zpětná vazba) Materiál je vytvořen pro dotyková zařízení U každého snímku je v poznámkách psaná instrukce Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Veškeré poznatky si děti mají možnost vyzkoušet v praxi – vhodné pomůcky: kladívko, brusný papír, vata…. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Provádět jednoduché úkony s technickými pomůckami Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, ve vhodně zformulovaných větách Používat jednoduchá souvětí, vyjádřit myšlenku, nápad, mínění, popsat situaci, událost, vyjádřit svoje pocity, prožitky  Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité Tvořivě využívat přírodní i ostatní materiály Experimentovat s výtvarně netradičními materiály Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušeností k učení  Prožívat radost ze zvládnutého a poznaného Mít poznatky z nejrůznějších oblastí života a poznání v rozsahu podle toho, s čím se v praxi setkává, co kolem sebe vidí, co prožívá, co mu bylo zprostředkováno či vysvětleno (např. poznatky o přírodě živé i neživé, o přírodních jevech a dějích, o lidech a jejich životě, o kultuře či technice)  Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.