Ticháček zpívá a hraje Hudební nástroje
NAŠI KAMARÁDI SKŘÍTKOVÉ PRŮVODCI VZDĚLÁVACÍMI OBLASTMI Dítě a jeho psychika Dítě a svět Dítě a společnost Dítě a ten druhý Dítě a jeho tělo Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Použitý zdroj obrázků http://pixabay.com
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (Orffovy nástroje) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup Na interaktivním snímku se děti naučí rozpoznávat základní skupiny hudebních nástrojů a jednotlivé nástroje označit správným jménem. Na snímku jsou 4 skupiny nástrojů: strunné - kytara, banjo, housle, loutna, basa- obrázek zmizí; dechové - akordeon, lesní roh, trombon, foukací harmonika, kazoo, zobcová flétna, saxofon, klarinet (zesvětlí se); klávesové - klavír(zmizí) a bicí – tamburína, buben, bongo (otočí se) Na prezentaci hudebních skupin navazuje hra známých písniček na Orffovy nástroje. Očekávání a cíle : Orientovat se v prostředí hudebních nástrojů Dítě se naučí rozpoznávat hudební nástroje a zařadit je do nástrojových skupin. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku je 17 hudebních nástrojů – strunné po dotyku zmizí („odskáčou“), dechové zesvětlají, klávesové zmizí (smažou se) a bicí se otočí. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast - DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (PSYCHOLOGICKÁ) Vzdělávací podoblast – Poznávací schopnosti – Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Dosažené konkretizované výstupy – třídit předměty podle daného kritéria Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.