VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504 Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528 Tématický celek: ROZMANITOST V PŘÍRODĚ I . Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Prezentace zábavnou formou seznamuje žáky s učivem - Skupenství, vypařování, kondenzace, srážení, voda v přírodě, vodní toky. Práce je ukončena testem.
VODA PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK
Voda v číslech
V jakých podobách se může objevovat voda? Led Pára
Kdy se mění tyto podoby? při zvýšení teploty LED VODA / tání / VODA PÁRA / vypařování / při snížení teploty VODA LED / tuhnutí / PÁRA VODA / kondenzování/
Skupenství Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ KAPALNÉ - voda PEVNÉ - led, sníh PLYNNÉ - pára
Koloběh vody v přírodě
Koloběh vody v přírodě 1. Vypařování 2. Kondenzace 3. Srážení 4. Déšť, prosakování 5. Vodní toky - a opět vypařování… Tento koloběh se stále opakuje, pomáhá obnovovat podzemní zdroje sladké vody. Většina této vody vzniká vypařováním moří a oceánů a vrací se v podobě dešťů, sněhu nebo krup.
Sníh a ledovce Víte, že Antarktida (na jihu) je stále zmrzlý světadíl? Na rozdíl od Arktidy (na severu), která je vlastně jen plujícím ledovcem, jenž se postupem času zmenšuje.
Test Jaké máme druhy skupenství? Které vody je na Zemi více – slané, nebo sladké? Co všechno může padat z mraků? Popiš, jak voda v přírodě obíhá a přeměňuje se. Jaká je nejdelší řeka v České republice? Kde je Antarktida?
Citace Klipart : Office Microsoft PowerPoint Ilustrace : www.office.microsoft.com
Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná