Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš
Pojmenuj a spočítej postavičky. Kterých je nejvíc a kterých nejméně? 1 2 3
Každým rokem v zimní čas, (vytleskávat) přichází k nám Mikuláš Každým rokem v zimní čas, (vytleskávat) přichází k nám Mikuláš. (chůze na místě) Hodným dětem dárky nese, (děti ukazují na sebe) na zlobílky čert se třese. (napodobují zlého čerta) Slibte, že se polepšíte, (ukazují ty, ty, ty) nebo peklo uvidíte! (ruce v bok + dupnutí)
Použité zdroje obrázků a zvuků http://pixabay.com http://www.sunipix.com http://www.clker.com/
Materiály, pomůcky a technické vybavení Dotyková obrazovka, připojená k PC Didaktický kufřík - KUMUČ (pastelky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Metodický postup U prvního snímku děti pojmenují pohádkové postavy, spočítají je a určí koho je více - méně. U druhého snímku dětem přečteme básničku a hrou na ozvěnu je text naučíme, spojíme s pohybem. Na dalším snímku děti dokreslují hlavu čerta dle předlohy. . Na dotykové obrazovce použijí nástroj prezentace „pero“. Ostatní si mohou dokreslit čerta na pracovním listu (snímek č.7) Na pracovních listech jsou omalovánky – děti střídají barvy dle své fantazie. Očekávání a cíle Děti se seznamují s tradicemi, se základními číselnými pojmy, naučí se krátký text zpaměti. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na prvním snímku děti spočítají všechny postavy, dále počítají pouze čerty, Mikuláše, anděly. Určují koho je méně – více. PO dotyku/kliknuté na jednotlivé postavy se objeví číslovka korespondující s počtem daných postav. Na snímku č.4 děti dokreslují dle předlohy hlavu čerta. Kreslí prstem, po aktivaci „pera“ v nabídkové liště prezentace. Pracovní listy (snímky č.5-7) jsou určené k tisku, při prezentaci se nezobrazují. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika (Psychologická) Podoblast: Základní matematické, početní a číselné pojmy Téma: Hrátky s čerty Dosažené KONKRETIZOVANÉ VÝSTUPY: Děti se seznamují s tradicemi, se základními číselnými pojmy, naučí se krátký text zpaměti spojený s pohybem, naučí se přemýšlet, uvažovat. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.