EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY… Poznávací schopnosti - Empatie, jazyková výchova - logopedická prevence Zdraví, bezpečí příroda
Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích? Co by se stalo, kdyby….
Jak se cítí maminka, když si děti hrají na hřišti - a proč?
Bude se maminka na Adélku a Adámka usmívat, jestli budou krmit a hladit pejska za plotem? Co by se stalo, kdyby….?
Koho maminka pochválí - Adélku nebo Adámka ?
Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby byla veselá.
Použité odkazy Vlastní zdroj
Metodický pokyn Integrovaný blok: Společenská pravidla a návyky, Zdraví, bezpečí Řešení problémů, učení Popis Hrdiny příběhu jsou děti Adámek s Adélkou. Dostávají se do situací, které jsou pro ně nebezpečné. Děti mají za úkol přemýšlet, zda volní jednání dětí v daných situacích je správné. Povídají si, proč je maminka v dané situaci veselá či smutná. V poslední úloze si děti mají uvědomit, že ne všechny situace v životě můžeme ovlivnit. Přírodní jevy … voda, déšť atd…Při rozhovoru rozvíjejí fantazii . Co by se stalo, kdyby…. Očekávání a cíle Mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí . Rozlišit některé jednoduché obrazné symboly . Umět se vcítit do pocitů druhé osoby(maminky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s interaktivním výukovým materiálem 2, Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích? Co by se stalo, kdyby…. Kliknutím na se dětem zobrazí správná odpověď. 3, Jak se cítí maminka, když si děti hrají na hřišti, a proč? Kliknutím na se dětem zobrazí správná odpověď. 4, Bude se maminka na Adélku a Adámka usmívat, jestli budou krmit a hladit pejska za plotem? Co by se stalo, kdyby….?Děti odklikají smajlíky odplují , přilétnou na Adélku a Adámka 5, Koho maminka pochválí Adélku nebo Adámka ?Při kliknutí na Adélku a Adámka smajlík se přiřadí správně, kam patří. 6, Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby maminka byla veselá. Při kliknutí na mráček přilétne sluníčko s a naopak zmizí mrak a Co můžeš změnit ty (sebrat prádlo) a co příroda ?vyleze sluníčko, přestane pršet. Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby maminka byla veselá. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Vyhledávání skupin obrázků např. dopravních prostředků, hraček, uvědomění si bezpečné x nebezpečné, kreslení smajlíků fixem na MT Vytváření skupin , Co do skupiny nepatří Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prvky polytechnické výchovy Utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim a ve vývojově odpovídajících situacích se podle této představy chovat Uvědomovat si, že ne všichni lidé respektují pravidla chování, učit se odmítat společensky nežádoucí chování Uvědomovat si, že důsledky chování lze ovlivnit x některé přírodní jevy ovlivnit nemůžeme x naopak přírodu chránit můžeme viz . http://dumy.cz/material/156569-co-se-prirode-nelibi Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.