EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY… Poznávací schopnosti - Empatie, jazyková výchova - logopedická prevence Zdraví, bezpečí příroda

Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích? Co by se stalo, kdyby….

Jak se cítí maminka, když si děti hrají na hřišti - a proč?

Bude se maminka na Adélku a Adámka usmívat, jestli budou krmit a hladit pejska za plotem? Co by se stalo, kdyby….?

Koho maminka pochválí - Adélku nebo Adámka ?

Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby byla veselá.

Použité odkazy Vlastní zdroj

Metodický pokyn Integrovaný blok: Společenská pravidla a návyky, Zdraví, bezpečí Řešení problémů, učení Popis Hrdiny příběhu jsou děti Adámek s Adélkou. Dostávají se do situací, které jsou pro ně nebezpečné. Děti mají za úkol přemýšlet, zda volní jednání dětí v daných situacích je správné. Povídají si, proč je maminka v dané situaci veselá či smutná. V poslední úloze si děti mají uvědomit, že ne všechny situace v životě můžeme ovlivnit. Přírodní jevy … voda, déšť atd…Při rozhovoru rozvíjejí fantazii . Co by se stalo, kdyby…. Očekávání a cíle Mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí . Rozlišit některé jednoduché obrazné symboly . Umět se vcítit do pocitů druhé osoby(maminky) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem 2, Jak se bude cítit maminka, když uvidí Adámka s Adélkou na kolejích? Co by se stalo, kdyby…. Kliknutím na se dětem zobrazí správná odpověď. 3, Jak se cítí maminka, když si děti hrají na hřišti, a proč? Kliknutím na se dětem zobrazí správná odpověď. 4, Bude se maminka na Adélku a Adámka usmívat, jestli budou krmit a hladit pejska za plotem? Co by se stalo, kdyby….?Děti odklikají smajlíky odplují , přilétnou na Adélku a Adámka 5, Koho maminka pochválí Adélku nebo Adámka ?Při kliknutí na Adélku a Adámka smajlík se přiřadí správně, kam patří. 6, Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby maminka byla veselá. Při kliknutí na mráček přilétne sluníčko s a naopak zmizí mrak a Co můžeš změnit ty (sebrat prádlo) a co příroda ?vyleze sluníčko, přestane pršet. Proč je maminka smutná? Změň příběh tak, aby maminka byla veselá. Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Vyhledávání skupin obrázků např. dopravních prostředků, hraček, uvědomění si bezpečné x nebezpečné, kreslení smajlíků fixem na MT Vytváření skupin , Co do skupiny nepatří Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Utvořit si základní dětskou představu o pravidlech chování a společenských normách, co je v souladu s nimi a co proti nim a ve vývojově odpovídajících situacích se podle této představy chovat Uvědomovat si, že ne všichni lidé respektují pravidla chování, učit se odmítat společensky nežádoucí chování Uvědomovat si, že důsledky chování lze ovlivnit x některé přírodní jevy ovlivnit nemůžeme x naopak přírodu chránit můžeme viz . http://dumy.cz/material/156569-co-se-prirode-nelibi Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.