NOVINKY Z ODBORU ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Porada ředitelů organizací z oblasti školství Otrokovice 1.12.2015
OBSAH Personální strategie organizací ZK 2016 – 2019 ePoradna Organizační struktury škol a školských zařízení
Organizační struktury škol a školských zařízení Organizační struktury, mimo jiného, slouží také k určení stupně řízení, na jehož základě je stanoveno rozmezí příplatku za vedení Historicky byly nastaveny určité stupně řízení → tyto aktuálně a reálně často neodpovídají organizačním strukturám škol a školských zařízení Časté nedostatky: Nepřehlednost Nejasnost Neurčitost ve vymezení vztahů nadřízenosti a podřízenosti Nerozlišování přímého a metodického vedení, atd.
Organizační struktury škol a školských zařízení Cíle: Alespoň částečné sjednocení organizačních struktur dle typu škol a školských zařízení Nastavit vzorové struktury a formáty struktur Metodická pomoc při tvorbě aktuálních a zvláště pak transparentních organizačních struktur, ze kterých budou jasně vyplývat stupně řízení Soulad organizačních řádů s organizačními schématy Jednota v pojmenovávání funkcí, organizačních útvarů/úseků v organizačním řádu i v organizačním schématu Podpora při organizačních změnách
Příplatek za vedení Ustanovení § 124 odst. 3 zákoníku práce výše tohoto příplatku je odstupňovaná podle stupně řízení (1. – 4.) a náročnosti řídící práce Stupeň řízení Rozpětí % k maximálnímu tarifu v dané p. třídě 0. 5 – 15 1. 5 – 30 2. 15 – 40 3. 20 – 50 4 30 - 60
Příplatek za vedení využití 0. stupně řízení po konkrétním posouzení je zaměstnanci příplatek přiznán v rámci stanoveného rozpětí z hlediska ověření správnosti výše příplatku za vedení je důležitá přehledná organizační struktura se stanovenými stupni řízení a také vnitřní předpis (zpravidla organizační řád)
Kulaté stoly Setkání se zástupci jednotlivých typů škol a školských zařízení za účelem poskytnutí metodické pomoci z naší strany spočívající v návodu ke správnému postupu při tvorbě organizačních struktur Metodická doporučení typových vzorů organizačních struktur Prostor pro diskusi zúčastněných, výměna názorů a zkušeností ve vztahu k projednávaným návrhům organizačních struktur Smyslem a cílem setkání je konsenzus všech zúčastněných na přijatelném formátu a vzoru organizační struktury pro daný typ školy či školského zařízení
Zveme Vás na Metodický den ŘLZ 10. 12. 2015 Děkujeme za pozornost