Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Advertisements

Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘEDMĚTY ZE SKLA TŘÍDÍME ODPADY. Co je na obrázku? 2.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
zpracovaný v rámci projektu
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Velikost nářadí.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
NÁŘADÍ.
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Informační gramotnost
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
Jak nám roste krokus vnímání.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Hrajeme si na fotografa
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Transkript prezentace:

Příprava učebního materiálu pro výuku odborného předmětu v anglickém jazyce Mgr. Alena Müllerová, CJP Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

HIERARCHIE CÍLŮ CÍL: Zamýšlený a očekávaný výsledek, ke kterému směřuje UČITEL v součinnosti se STUDENTY.

FORMULACE VÝUKOVÝCH CÍLŮ DÍLČÍ CÍL VÝUKY - vyjadřuje znalosti a dovednosti studentů na konci výuky - pomáhá při přípravě učebních činností - pomáhá při přípravě metodického hodnocení STUDENTI mají vědět - CO se budou učit - PROČ je to důležité - jaký bude VÝSTUP

VYUČOVAT ? VYsvětlení – důležité informace Ukázka – praktické ukázky postup, modely Činnost – používání, procvičování Oprava a kontrola – nutná oboustranná kontrola Vybavovací pomůcky – poznámky Aktivní opakování – rekapitulace, procvičování Testování ? – studenti musí mít možnost vyjasnit si pochybnosti

KONCEPCE VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Organizace a strukturovanost vzhled dokumentu, jasná představa o tématech Konzistence a jednotnost formátu (kapitoly, podkapitoly, nastavení záhlaví, zápatí, okraje) Přehledná a jednoduchá dispozice méně znamená více Kontrast grafika, souvislý text x variace podnětů

ADAPTACE STÁVAJÍCÍHO MATERIÁLU Transformace – přepis, úprava, změna formulace Redukování – opakující se, irelevantní, nadměrné Integrace – jiný materiál a zkušenosti Doplňování – aktualizace/rozšiřování (texty, úkoly) Změny rozvržení – jiné pořadí textů nebo aktivit

STRUKTURA STUDIJNÍHO MATERIÁLU Doporučená skladba

UČEBNÍ STYLY, VARIACE PODNĚTŮ Je dokázáno, že si pamatujeme 10% toho, co slyšíme 30% toho, co vidíme 50% toho, co vidíme a slyšíme 70% toho, co říkáme a zapisujeme si 90% toho, co říkáme/píšeme při vlastní činnosti

UČEBNÍ STYLY Kognitivní styl Učební styl – vizuální typ (visual type) – auditivní typ (auditory type) – motorický / haptický typ (tactile type)

VIZUÁLNÍ PRVKY - IKONY ZAPIŠTE SI DISKUZE PAMATUJTE SI POSLECH ZOPAKUJTE SI ZAJÍMAVOST OTÁZKY VIDEO

Satellite SLOUPCOVÝJEHLANOVÝ VÁLCOVÝ PLOŠNÝSPOJNICOVÝPRUHOVÝ VIZUÁLNÍ PRVKY - GRAFY

VIZUÁLNÍ PRVKY – DIAGRAMY, ATD.

VIZUÁLNÍ PRVKY – POJMOVÁ MAPA

KOREKTURA Struktura Konzistentnost Přiměřenost Výstižnost Logická následnost Typografické chyby

Čínské přísloví SLYŠÍM A ZAPOMÍNÁM. VIDÍM A PAMATUJI SI. DĚLÁM A ROZUMÍM.

LITERATURA DLI, English Language Center: Material development seminar EGER, L., BARTOŇKOVÁ H.: Studijní texty v distančním vzdělávání, UP Olomouc, 2003 PETTY, G.: Moderní vyučování, Protál, 2008, ISBN HYLAND, K.: English for academic purposes, Routledge, 2006, ISBN LEAVER, B.: Developing professional-level language proficiency, Cambridge Univerzity Press, 2002, ISBN MUŽÍK, J.: Andragogická didaktika, Praha, Codex Bohemia, 1998, ISBN ROWNTREE, D.:Preparing materials for open, distance and flexible learning, Kogan Page, 2002, ISBN