Tělo – vnitřní orgány Lidské tělo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Advertisements

Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
KOMÍNY, KOMINÍK A DALŠÍ PROFESE
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Grafomotorika - geometrické tvary
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
OVOCE A BARVY …procvič postřeh.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Odkrývání obrázků – poznej místa
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
Řady puntíků a čísel.
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hudební nástroje vnímání.
Výroba velikonočního košíčku
Na poli a v lese stroje.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Tělo – vnitřní orgány Lidské tělo

Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Použité odkazy Vlastní ilustrace

Metodický pokyn Integrovaný blok: Poznávací schopnosti Popis Děti se seznamují se základními vnitřními orgány lidského těla a s jednotlivými částmi obličeje Rozvoj slovní zásoby, zrakového vnímání Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: www.dumy.cz Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na snímku č. 2 se děti seznámí se základními vnitřními orgány lidského těla, pomocí animace se ten orgán, o kterém právě hovoříme a na který klikneme, zvětší Na snímku č. 3 děti pomocí animace umisťují jednotlivé orgány do připraveného obrysu těla dle diktátu učitelky (mozek, srdce, plíce, játra, žaludek, střeva, trubice vedoucí do žaludku) Na snímku č. 4 děti pomocí animace vybírají orgány, které patří na obličej (vhodné pro mladší děti) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Kolik vzduchu se nám vejde do plic – nafukování mikrotenového sáčku, foukání do peříčka či pingpongového míčku Model plic – uříznutá 2 l PET lahev (použijeme horní část), dva nafukovací balónky, gumička - horní balónek symbolizuje plíce a převlíkneme ho přes hrdlo lahve(zevnitř); druhý balónek symbolizuje bránici, ten ustřihneme, navlékneme na spodní část uříznuté lahve a zajistíme gumičkou. Přitáhneme-li dolní balónek k sobě, balónek uvnitř lahve se sám nafoukne, pustíme-li dolní, uvnitř se sfoukne. Srdce – děti jsou v klidu a rukou se snaží „poslouchat“ své srdce; následuje honička - děti si opět „poslechnou své srdce  Srdce je sval, uvnitř svalu je krev, kterou srdce posílá cestičkami (cévami) do celého těla – naplníme nafukovací balónek vodou, do otvoru vsuneme brčko (cévu) a gumičkou nebo provázkem přivážeme balónek k brčku – když dítě zmáčkne balónek, vystříkne voda (krev) brčkem (cévou) Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Žaludek – 2 uzavíratelné sáčky, do kterých napustíme vodu a přidáme prášek do pečiva (nahrazuje žaludeční šťávy); do jednoho dáme celé sušenky, do druhého rozdrobené – pak sáčky mačkáme – který žaludek zpracuje potravu dříve? – kdo dobře nekouše, pak ho bolí bříško; děti mohou sníst sušenku a pak stetoskopem poslouchat zvuky svého žaludku Na větší formát papíru obkreslíme jedno dítě a vystřihneme – děti získávají představu o své skutečné velikosti Na připravené tělo vkládáme jednotlivé orgány: jícen – delší brčko, plíce – nafouknuté mikrotenové sáčky, žaludek – nafukovací balónek, tenké střevo – cca 4m světlé stuhy, tlusté střevo – cca 2m širší stuhy, kterou na konci trochu zmáčkneme (charakterizuje to konečník) Činnost ve skupinách – jedno dítě si lehne na zem, ostatní ve skupině obrys jeho těla naznačí víčky od PET lahví; skupinka dětí dostane nakreslené jednotlivé vnitřní orgány, které si rozdělí, vybarví a vystřihnou, pak je vloží do připraveného obrysu těla z víček Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Prvky polytechnické výchovy Přizpůsobit či provést jednoduchý pohyb podle vzoru či pokynů Pojmenovat části těla a některé orgány, znát základní pojmy užívané ve spojení se zdravím, pohybem a sportem Mít povědomí o některých způsobech ochrany zdraví a bezpečí Pojmenovat viditelné části těla a některé vnitřní orgány Záměrně si zapamatovat a vybavit si prožité příjemné i nepříjemné pocity Mít přiměřeně bohatou slovní zásobu, dokázat osvojená slova aktivně uplatnit v řeči Projevovat zájem o nové věci, dotazovat se při neporozumění, zkoušet, experimentovat Umět kooperovat, dohodnout se s ostatními Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Cíle polytechnické výchovy Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Projekt CZ.1.07/1.3.00/48.0075 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.