Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ
PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2
3
Použité odkazy Vlastní ilustrace
Metodický pokyn Integrovaný blok: (doprava, příroda…) Popis Tento materiál slouží k upevnění představy dítěte co se kdy konzumuje. Očekávání a cíle Seznámení se s potravinami pro letní a zimní období. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.5
Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Kartičky s obrázky potravin, pexesa PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.6
Práce s interaktivním výukovým materiálem Na obrazovce se objeví celý obrázek s nabízenými potravinami. Děti po kliknutí na potravinu zjistí, zda do daného ročního období potravina patří či ne. Obrázky, které patří do období se otočí, ty které nepatří po dotyku zmizí. S dětmi si na toto téma můžeme zahrát pexeso se stejným motivem. Vyprávíme si, co kdy sázíme, roste a zraje. Kdy je čeho sklizeň. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.7
Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ Cílem práce je přiblížit dětem potraviny, které jsou specifické v ročním období léto/zima. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme nebo namalujeme obrázek sluníčka Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme nebo namalujeme obrázek vloček Pod tabulky nebo těsně vedle daných obrázků přidáváme potraviny, které jsou v daném ročním období konzumují, jsou dostupné. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8
Prvky polytechnické výchovy Rozlišení potravin, které jsou dostupné v létě a v zimě. Rozlišení barev. Uposlechnout pokyny dospělého a řídit se jím. Sledovat očima zleva doprava a dle potřeby i zprava doleva, případně v dalších směrech, jmenovat objekty zleva doprava, vyhledat první a poslední objekt ve skupině, vést čáru zleva doprava, shora dolů objevovat význam ilustrací, soch, obrazů. Pojmenovat věci, které dítě vidí. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9
10 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy