Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/48.0075 JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poznej, který geometrický tvar chybí na obrázku POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI - VNÍMÁNÍ.
Advertisements

Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Cirkusová zvířátka - hláska na začátku slova
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
Proměny vody Alena Maurová.
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Velikost nářadí.
Letní olympijské hry – grafomotorické listy
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Poznávání zvuků kolem nás
Zvuky hudebních nástrojů
Školkáčci jedou na výlet
Co se ztratilo a co to způsobí ?
VELIKONOCE KRASLICE.
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Logopedie P - L JAZYK A ŘEČ.
Jak nám roste krokus vnímání.
Bc. Miloslava Vavříková
Život v rybníce Jana Kučerová.
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
MAŠINKY - bludiště Prostorová orientace.
Vnímání, poznávací schopnosti
vnímání, pozornost, soustředěnost
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Má země Česká republika.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Jak správně zacházet s knihou
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
PYRAMIDA ČASU Od narození do stáří.
LET MOUCHY vnímání, pozornost.
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
Malujeme vodovkami vnímání.
Orientujeme se v prostoru
Exotická zvířata se stejnou hláskou na začátku
Jak se oblekáme? Iveta Havlová.
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
NAJDI CESTU Orientace v prostoru.
Vůle, vytrvalost, city a jejich projevy
Pohyb ve vesmíru Grafomotorika.
Poznatky ze života zvířat
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Rozlišování obrazných znaků a symbolů, grafické vyjadřování
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNoST
JAZYK, ŘEČ, ZPĚV A VNÍMÁNÍ
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Barevné korálky vnímání.
NAŠE DOVEDNOSTI CO UŽ UMÍM.
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
S M Ě R Y.
Hudební nástroje vnímání.
Na poli a v lese stroje.
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Potraviny pro léto a zimu ZDRAVÍ, BEZPEČÍ

PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2

3

Použité odkazy Vlastní ilustrace

Metodický pokyn Integrovaný blok: (doprava, příroda…) Popis Tento materiál slouží k upevnění představy dítěte co se kdy konzumuje. Očekávání a cíle Seznámení se s potravinami pro letní a zimní období. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.5

Studijní materiály Povinné materiály, pomůcky a technické vybavení zdroj: Dotyková obrazovka, připojená k PC Nepovinné materiály Didaktický kufřík - KUMUČ Kartičky s obrázky potravin, pexesa PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.6

Práce s interaktivním výukovým materiálem Na obrazovce se objeví celý obrázek s nabízenými potravinami. Děti po kliknutí na potravinu zjistí, zda do daného ročního období potravina patří či ne. Obrázky, které patří do období se otočí, ty které nepatří po dotyku zmizí. S dětmi si na toto téma můžeme zahrát pexeso se stejným motivem. Vyprávíme si, co kdy sázíme, roste a zraje. Kdy je čeho sklizeň. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.7

Práce s didaktickým kufříkem KUMUČ  Cílem práce je přiblížit dětem potraviny, které jsou specifické v ročním období léto/zima. Na magnetickou tabulku č. 1 připevníme nebo namalujeme obrázek sluníčka Na magnetickou tabulku č. 2 připevníme nebo namalujeme obrázek vloček Pod tabulky nebo těsně vedle daných obrázků přidáváme potraviny, které jsou v daném ročním období konzumují, jsou dostupné. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.8

Prvky polytechnické výchovy Rozlišení potravin, které jsou dostupné v létě a v zimě. Rozlišení barev. Uposlechnout pokyny dospělého a řídit se jím. Sledovat očima zleva doprava a dle potřeby i zprava doleva, případně v dalších směrech, jmenovat objekty zleva doprava, vyhledat první a poslední objekt ve skupině, vést čáru zleva doprava, shora dolů objevovat význam ilustrací, soch, obrazů. Pojmenovat věci, které dítě vidí. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.9

10 Vnímat vliv techniky na společnost a přírodu Směrovat děti k získávání základních pracovních dovedností a návyků Chápat postavení techniky a technických oborů v životě lidstva jako devízu Učit děti základním poznatkům o technice Vést děti ke kooperativnímu hodnocení a sebehodnocení Podpořit rozvoj myšlenkového potenciálu dětí Cíle polytechnické výchovy